کد خبر: 487960
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۵:۳۸:۰۰
| |

موزه تاریخ جنگ‌جهانی دوم در شهر لاهیجان افتتاح شد

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه افتتاح این موزه با بیان اینکه ایران به لحاظ ثبت آثار ملموس در فهرست جهانی دارای رتبه نهم و به لحاظ ثبت آثار ناملموس رتبه هفتم افتتاح موزه جنگ جهانی دوم در لاهیجان را دارد، گفت: هفته گذشته 5 پرونده برای ثبت در سازمان جهانی اسلامی آیسِسکو (ICESCO) ارسال شد که یکی از آن‌ها منظر فرهنگی ماسوله است، البته پرونده ماسوله با منظر فرهنگی و وسعتش برای ثبت در میراث جهانی یونسکو نیز در حال انجام است.

موزه تاریخ جنگ‌جهانی دوم در شهر لاهیجان افتتاح شد
کد خبر: 487960
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۵:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه افتتاح این موزه با بیان اینکه ایران به لحاظ ثبت آثار ملموس در فهرست جهانی دارای رتبه نهم و به لحاظ ثبت آثار ناملموس رتبه هفتم افتتاح موزه جنگ جهانی دوم در لاهیجانرا دارد، گفت: هفته گذشته 5 پرونده برای ثبت در سازمان جهانی اسلامی آیسِسکو (ICESCO) ارسال شد که یکی از آن‌ها منظر فرهنگی ماسوله است، البته پرونده ماسوله با منظر فرهنگی و وسعتش برای ثبت در میراث جهانی یونسکو نیز در حال انجام است.

وی افزود: امسال 170 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و مرمت موزه‌های استان گیلان اختصاص داده شد که بخشی از آن برای موزه هایی، چون موزه رضوانشهر، حصیر فشتکه، شهرداری رشت و کاخ سردار امجد تالش هزینه می‌شود.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از ایجاد 5 موزه تخصصی در شهرستان لاهیجان خبر داد و گفت: ساختمان‌های تاریخی فلاطوری، فلاحت و هوختیف برای راه‌اندازی موزه‌های تخصصی مرمت می‌شوند.

محمدحسن طالبیان افزود: همچنین سایت موزه حکومت آل کیا در مجموعه تاریخی شیخ زاهد گیلانی ایجاد و باغ 53 هکتاری مجاور بنای کاشف‌السلطنه هم به باغ موزه تبدیل می‌شود.

در سفر یک روزه معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به لاهیجان از پروانه راه اندازی موزه ابریشم کشور در این شهرستان رونمایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها