کد خبر: 454105
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۵:۴۳:۰۰
| |

هشدار نارنجی هواشناسی و پیش‌بینی بارش باران و برف در استان گیلان / سازمان‌های ذی‌ربط آماده باشند

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با تاکید بر اینکه این هشدارها برای آمادگی در مقابل حوادث احتمالی است، افزود: هدف آن است که در زمان بحران‌های احتمالی با کمترین مشکل مواجه شویم و حداقل آسیب‌ها را در حوادث طبیعی داشته باشیم.

هشدار نارنجی هواشناسی و پیش‌بینی بارش باران و برف در استان گیلان / سازمان‌های ذی‌ربط آماده باشند
کد خبر: 454105
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۵:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی و پیش بینی بارش باران و برف در استان تاکید کرد: به منظور آمادگی در مواجهه با بحران های احتمالی در زمان بارش ها دستگاههای دولتی و مردم تمهیدات لازم را از قبل فراهم کنند.

امیر مرادی با تاکید بر اینکه این هشدارها برای آمادگی در مقابل حوادث احتمالی است، افزود: هدف آن است که در زمان بحران های احتمالی با کمترین مشکل مواجه شویم و حداقل آسیب ها را در حوادث طبیعی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: براساس اعلام سامانه هشدار مدیریت بحران کشور شاهد باد و باران شدید و بارش برف در مناطق کوهستانی و دامنه ها با ارتفاع 400 متر و مخلوط باران و برف در جلگه یا برف خفیف از فردا (پنجشنبه) تا جمعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برف و باران نعمت های خداوند هستند که باید قدرآنها را بدانیم، اظهار داشت: پیش بینی شده که در ارتفاعات بین 80 تا 150 سانتیمتر بارش برف را داشته باشیم که در همین راستا به همه دستگاهها اعلام آمادگی و تقسیم کار کردیم.

مرادی خاطر نشان کرد: تمامی دستگاههای خدمات رسان اعم از راهداری، پلیس راه ، هلال احمر، تیم های آفرودی، اورژانس، سپاه و حوزه های امنیتی و انتظامی براساس برنامه عملیاتی هنگام بحران برف هنگام نیاز حضور میدانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران، بخشداران و دهیاران نیز باید آمادگی های لازم را داشته باشند، اظهار داشت: اکنون وضعیت نارنجی است که بدلیل احتمال تغییر نقشه های هواشناسی ایجاد وضعیت قرمز هواشناسی به دور از انتظار نیست که تلاش می کنیم با آمادگی های لازم برای دستگاهها و تمهیدات و توجه مردم به هشدارها شرایط خوبی را در استان داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با این توصیه که مردم از تردد های غیر ضروری بویژه در مناطق کوهستانی و برف گیر پرهیز و در صورت ضرورت تردد در مسیر ها در زمان بارش ها آخرین وضعیت راهها را از سامانه 141 دریافت کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این؛ شهروندان برای تردد در مسیرهای جاده ای خودروی خود را از لحاظ سلامت کنترل و تجهیزات ایمنی و زمستانه همچون زنجیرچرخ را به همراه داشته و بستن آن را برای موقع لزوم از قبل فرا گرفته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات را بسیج کرده ایم تا در زمان شرایط بحران های احتمالی به ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی با کمترین مشکلات مواجه شوند، گفت: تیم های آفرودی نیز برای یاری رسانی در شرایط بحرانی اعلام آمادگی کرده اند.

مرادی تصریح کرد: به بخشداری ها و دهیاری ها اعلام کردیم که نانوایی های دوگانه سوز آماده باشند تا در صورت لزوم از سوخت دوم برای پخت نان استفاده کنند؛ ضمن آنکه مردم بویژه ساکنان مناطق روستایی و کوهستانی مایحتاج ضروری خود را از قبل بارش ها تهیه کنند تا نیازی به تردد در چنین شرایطی نباشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه درصورتی که مردم به هشدار ها و توصیه ها توجه کنند ، مشکلی نخواهیم داشت، خاطر نشان کرد: روستاییان و ساکنان مناطق کوهستانی در صورت بروز هر گونه مشکلی در زمان بارش ها و مشکلات احتمالی ناشی از آن طی تماس با بخشداری و یا دهیار منطقه خود مشکلات شان را مطرح کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها