کد خبر: 452561
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۵:۲۸:۰۰
| |

آغاز برداشت نیشکر در قدیمی‌ترین خانه این محصول در استان گیلان

احمد پادیاب، مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، از آغاز برداشت نیشکر در این شهرستان خبر داد و گفت: نیشکر همه ساله در اردیبهشت ماه کشت و اواخر آذر برداشت آن آغاز می‌شود و این برداشت تا پایان دی ادامه دارد.

آغاز برداشت نیشکر در قدیمی‌ترین خانه این محصول در استان گیلان
کد خبر: 452561
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۵:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: برداشت نیشکر در شهرستان صومعه سرا که خانه قدیمی با قدمت بیش از صد ساله این محصول در گیلان است، آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه 22 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول در شهرستان صومعه‌سرا اختصاص دارد، افزود: پیش بینی می‌شود، امسال نیشکرکاران صومعه‌سرائی 25 تن شکر سیاه تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.

پادیاب ادامه داد: 75 خانوار صومعه‌سرایی در کنار کشت برنج به کشت نیشکر مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: نیشکرکاران صومعه سرایی برای مبارزه با آفات این محصول کشاورزی در زمان کاشت، داشت و برداشت از هیچگونه سمی استفاده نمی کنند و محصولات به دست آمده از نیشکر مانند، شکرسیاه، دوشاب و کف‌شکر کاملا سلام و بهداشتی است و به همین دلیل از بازار پسندی بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: شیره درون نی‌ها، ساعت‌های زیادی روی دیگ می‌جوشد تا به شکرسیاه تبدیل شود و این محصول به قدری طرفدار دارد که اغلب مردم برای خرید آن سر دیگ و در حال جوش این محصول را خریداری می‌کنند.

پادیاب خاطرنشان کرد: مرم حتی از شهرستان های شرق گیلان نیز برای خرید محصولات نیشکرکاران به صومعه‌سرا می‌آیند و هر روز بر طرفداران این محصولات افزوده می‌شود، زیرا برای سلامتی بدن فواید بیشماری دارد.

پادیاب تصریح کرد: برای توسعه مشاغل خانگی از جمله نیشکر امسال 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان صومعه سرایی پرداخت شده است. و ما برنامه داریم تا سطح زیر کشت این محصول افزوده است که البته امسال به دلیل بارندگی زیاد در اردیبهشت ماه موفق به توسعه کشت نشدیم.

وی گفت: نیشکر یکی از قدیمی ترین محصولات کشاورزی صومعه سرا است که قدمت بیشتر از صد ساله دارد و اغلب نیشکرکاران از اجداد خود تولید این محصولات را یاد گرفته اند و به فرزندان خود نیز آموزش می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها