کد خبر: 451208
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

امیررضا پوررمضانعلی، استاد بزرگ و مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج:

دوران پاندمی کرونا می‌تواند یک فرصت برای تمرکز بیشتر روی سلامت روح و جسم باشد

امیررضا پوررمضانعلی، استاد بزرگ شطرنج و مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج، گفت: به دوران پاندمی کرونا می‌توان از دو منظر نگاه کرد؛ این دوران می‌تواند به نوعی هم یک تهدید محسوب شود و هم یک فرصت که البته به دید و نگاه ما بستگی دارد. فرصت از این حیث که باتوجه به اوقات فراغت بیشتر می‌توان روی برنامه‌های مختلفی تمرکز کرد.

دوران پاندمی کرونا می‌تواند یک فرصت برای تمرکز بیشتر روی سلامت روح و جسم باشد
کد خبر: 451208
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیررضا پوررمضانعلی، استاد بزرگ شطرنج و مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج درگفتگویی گفت: به دوران پاندمی کرونا می توان از دومنظر نگاه کرد؛ این دوران می تواند به نوعیهم یک تهدید محسوب شود و هم یک فرصت که البته به دید ونگاه ما بستگی دارد. فرصت ازاین حیث که باتوجه به اوقات فراغت بیشتر می توان بر روی برنامه های مختلفی تمرکز کرد.


استاد بزرگ شطرنج و مربی ارشد فدراسیون جهانی افزود: بنظر من یکی از مهمترین این برنامه ها در این دوران تمرکز بر سلامت روح و جسم است. برای سلامت جسمانی و بالابردن سیستم ایمنی بدن لازم است فعالیت بدنی کافی داشته باشیم و حتما ورزش و تحرک را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.


وی بیان کرد: پیاده روی در پارک ها واماکن ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و البته ورزش در خانه این روزها یکی از مهمترین مولفه های ارتقا سلامت جامعه محسوب می شود بطوریکه با توجه بیشتر به این موضوع می توانیم تا حد قابل توجهی هم به لحاظ جسمی و روحی به نشاط والبته سلامتی در دوران پاندمی کرونا برسیم.


پور رمضانعلی ضمن تاکید بر تقویت و ارتقا سلامت جسمانی گفت: در مورد تقویت ذهن نیز می توان به ورزش شطرنج اشاره کرد که این روزها می تواند با توجه به ایام قرنطینه و فراغت بیشتر اعضای خانواده یکی از کاربردی ترین ورزش ها و سرگرمی های خانوادگی باشد.


شطرنج از آلزایمر در سنین بالا جلو گیری می کند و علاوه بر آن تمرکز ذهن در حد قابل توجهی افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: ورزش و نرمش روزانه میتواند از بیماریهای متخلف و مخصوصا کرونا جلوگیرکند و با بالارفتن مقاومت بدن از حمله ویروس تا حد زیادی جلوگیری کند.


امیررضا پور رمضانعلی گفت: مطمعنا با ورزش و تحرک کافی با روحیه و شادابی بیشتری به امور روزمره میتوان رسیدگی کرد ودراین دوران بایک برنامه ریزی دقیق و مدون ورزشی گام موثری در سلامت و بهبود کیفیت زندگی برداشت.

همچنین افزود: لازم است ،درکنار ورزش جسم به تقویت روح و ذهن هم اهمیت داده شود بطوریکه این روزها ازاین محدودیت تردد و رفت وآمدها بعنوان فرصتی برای ارتقا سلامت روح وجسم بهره کافی برد.

در خاتمه، ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت ها وعملکرد هیات ورزشهای همگانی استان در طول مدت پاندمی کرونا، افزود: هیات ورزشهای همگانی گیلان با طراحی برنامه های ورزشی مختلف، جشنواره ها و مطالب مرتبط با سلامتی و ورزش و نشاط جامعه گام بسیار موثری در بالابردن انگیزه ورزش و فعالیت جسمانی هم استانی های برداشت.

منبع: روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها