کد خبر: 444314
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

کوهستان‌های گیلان از فردا سفیدپوش می‌شود/ آغاز بارش‌ها

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش چهار تا 10 درجه ای دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی و بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

کوهستان‌های گیلان از فردا سفیدپوش می‌شود/ آغاز بارش‌ها
کد خبر: 444314
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش چهار تا 10 درجه ای دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی و بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

محمد دادرس با بیان اینکه امروز شاهد آسمانی صاف و آفتابی همراه با افزایش نسبی دمای هوا هستیم، اظهار کرد: بعد از چند روز بارش باران و ابرناکی، بیشینه و کمینه دمای هوای استان به ترتیب به 21 و 14 درجه درجه سلسیوس رسید.

وی با اشاره به بارش نخستین برف پاییزی در استان طی 48 ساعت گذشته، افزود: همچنین طی 48 ساعت گذشته ایستگاه های باران سنجی چابکسر، رضوانشهر و املش به ترتیب با 83، 78.8 و 64.3 میلیمتر بارندگی، بیشترین میزان بارش ها را در سطح استان ثبت کردند.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی و تقویت سامانه ناپایدار به منطقه است، تصریح کرد: ابرناکی، مه آلود شدن هوا، بارندگی، وزش باد و رعد و برق از جمله پدیده های جوی مورد انتظار طی فرداست.

دادرس، از کاهش چهار تا 10 درجه سلسیوسی متوسط دمای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با نفود این سامانه سرد و بارشی به گیلان، در ارتفاعات بالای 1800 متر نیز انتظار بارش برف داریم و کوهستان ها سفیدپوش می شود.

وی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه ناپایدار مذکور تا پایان هفته، اضافه کرد: در این مدت بارش شدید باران به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در استان پیش بینی می شود لذا احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و لغزش و رانش وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها