کد خبر: 778890
|
۱۴۰۵/۰۳/۲۰ ۱۰:۱۳:۵۵
| |

ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت آب و انرژی در قشم

امام جمعه شهرستان قشم، در آیین بهره‌برداری از طرح باززنده‌سازی برکه‌ها (خیرآب)، بر لزوم بهره‌گیری هم‌زمان از دانش بومی و فناوری‌های نوین برای مدیریت منابع آب تأکید کرد.

ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت آب و انرژی در قشم
کد خبر: 778890
|
۱۴۰۵/۰۳/۲۰ ۱۰:۱۳:۵۵

امام جمعه شهرستان قشم، در آیین بهره‌برداری از طرح باززنده‌سازی برکه‌ها (خیرآب)، بر لزوم بهره‌گیری هم‌زمان از دانش بومی و فناوری‌های نوین برای مدیریت منابع آب تأکید کرد.

به گزارش رسانه منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، با اشاره به تجربه تاریخی مردم قشم در مدیریت آب از طریق برکه‌ها و آب‌انبارها، این میراث را بخشی از سرمایه‌های ارزشمند جزیره دانست و خواستار تقویت و احیای آن در شرایط جدید اقلیمی شد.

 وی با بیان اینکه توسعه و افزایش جمعیت جزیره نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است، تصریح کرد: مدیریت آب و انرژی باید به‌صورت یکپارچه و منسجم دنبال شود تا از موازی‌کاری جلوگیری و امکان حل پایدار مسائل زیرساختی فراهم شود.

 او همچنین بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار دانش بومی تأکید کرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوآورانه می‌تواند در حل چالش‌های آب و انرژی جزیره مؤثر باشد.

برای مطالعه و بررسی آخرین اخبار و تحلیل‌ها به کانال اعتمادآنلاین در «روبیکا» و «بله» مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

خواندنی ها