کد خبر: 654010
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

چرا آمار تلفات سیل دشتیاری سیستان و بلوچستان صفر شد؟

روزنامه اعتماد نوشت: اگر در ذهن‌تان نیامده که تلفات انسانی سیل دشتیاری چرا صفر شده است، دلیلش خدمات بی‌تبلیغات جمعیت هلال‌احمر ایران است. مافیای دارو یا دیگران هم به نحو خود مستقلا راه هلال‌احمر را بروند. فردا باز نگویند زمان سیل بلوچستان ۴۰۰ قایق و لباس غواصی داشت بخش خصوصی. الان رو کنید. ممنون‌تان هستند بچه‌های هلال‌احمر.

چرا آمار تلفات سیل دشتیاری سیستان و بلوچستان صفر شد؟
کد خبر: 654010
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۱۰:۲۰:۰۰

«هلال‌احمر، بالاتر از زخم‌ها» عنوان یادداشت روزنامه اعتماد به قلم علی آستانه است که در آن آمده: در زندگی شخصی هر کس می‌تواند فضیلتی فردی داشته باشد. در اندوه مردمان، نهاد زخم‌بند که جراحت را تسلی دهد، بی‌شک همین جمعیت هلال‌احمر است. این را به عنوان مدح نگذارید. یک قرن و یک‌سال بر این درخت پربار وطن گذشته است و این نهاد غیردولتی خیریه، بارکش کم انصافی دیگران در حق آسیب‌دیدگان شده است.  هلال‌احمر توصیف فضیلت است. خصوصی‌تر عرض کنم. روز دوم سیل دشتیاری عکسی منتشر شد. خودروی هلال‌احمر در میان سیل جنوب بلوچستان با قایقی بر سقفش، به سمت روستاها می‌رفت. آن خودروی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران، دکتر سلیمانی مرد پاک و از اوتاد روزگار بود‌.  بعد از برگشتن از سیستان و بلوچستان و رسیدگی به روستاها لحظاتی دیدمش. همین آقا که روی ماشینش قایق گذاشته. کسی که جنازه‌اش را بعد از عملیات والفجر ۹ از معراج‌الشهدا آوردند. یک آدم عارفی است. 

صورتش آفتاب سوخته شده بود در سیل. گفت فلانی. من با هلیکوپتر نشستم در روستایی در دشتیاری. کمک‌ها را مردم کمی برداشتند. گفتند روستای بعدی وضع‌شان بدتر است. آنجا بروید. اشک در چشمانش نشست. گفت این مردم چقدر نجیبند. ما چقدر کم هستیم. این آدم را در سطح عملیاتی مقایسه کند خوب جناب آقای رییسی، با وزیر کشورش. از اینها وزیر کند. مردم نفس راحتی بکشند.  خوبی، بهانه نمی‌خواهد. مردم آزاده و دلیر و حریص به خدمت می‌خواهد. گیرم که رسانه منعکس نکند. خدا دوربین دستش است. این را دوستی فرستاده. برایش، نوشتم که من کسایی‌زاده را می‌شناسم. اما او هلال‌احمر را نمی‌شناسد. برخی هلال‌احمر را نمی‌شناسند. بخشی از این نهاد، از آن امداد و نجات است، بخشی وظایف بین‌المللی و کنوانسیون‌های ژنو، بخشی کار داوطلبان و اعزام پزشکان داوطلب و کمک و دارو. این رییس جمعیت که در اجلاس غزه می‌نشیند، ۵ شب پای eoc بوده و نخوابیده. شب قبلش اهواز بوده. دبیرکلش روستا به روستای دشتیاری را گشته. وظایفش در سانحه ۷۲ ساعت است. توزیع پک‌های غذایی، پک‌های بهداشتی، ایمن‌سازی در زمینه نجات (بیش از صد نفر را در ۲۴ ساعت اول نجات داده) و تحویل به ستاد بحران (دولت و وزیر کشور و...). 

الان یک هفته است که جمعیت به همراه وظایف دیگرش در منفی ۸ درجه جاده‌ها و روزی بیش از ۲۰۰ سانحه را فیکس کردن، ۵ استان معین را بالای سر دشتیاری گذاشته. رسانه منصف باشد و نقد کند . با ادب، سرمایه روزنامه‌نگاری و رسانه انصاف و صداقت و ادب است. هلال‌احمر این است. هیچ منتی بر سر مردم بلوچستان نیست. هلال‌احمر حتی یک نفر از این ملت گرفتار باشد و دسترسی به آن داشته باشد، اجازه و خواهش نمی‌کند . 

آنجاست. بقیه بعد از هلال‌احمر اگر به وظایف‌شان برسند، ان‌شاءالله که ماجورند. این نهاد یکصد و یک‌سال است کنار مردم است. سیاسیون موافق و مخالف به جای آنکه تعیین تکلیف کنند و بی‌انصافی، پای درس این بچه‌ها بنشینند.  یاد بگیرند که بی‌دریغ باشند. بی‌کینه. سیلی بخورند و عشق به مردم بورزند. بله سیستان از خان‌گزیده‌ها محرومیت طولانی دارد. آن محرومیت و بی‌آبی و رنج دست سیاسیون را می‌طلبد. آنچه وظیفه هلال‌احمر است، این است که اگر بچه‌ای امشب ترسید از سیل، شب بعدی در آغوش مادرش باشد در پتوی گرم با آرم هلال‌احمر. الحمدلله به چنین خدمتی.  اگر در ذهن‌تان نیامده که تلفات انسانی سیل دشتیاری چرا صفر شده است، دلیلش خدمات بی‌تبلیغات جمعیت هلال‌احمر ایران است. مافیای دارو یا دیگران هم به نحو خود مستقلا راه هلال‌احمر را بروند. فردا باز نگویند زمان سیل بلوچستان ۴۰۰ قایق و لباس غواصی داشت بخش خصوصی. الان رو کنید. ممنون‌تان هستند بچه‌های هلال‌احمر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها