کد خبر: 653217
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۰:۰۷
| |

سیل راه ارتباطی ۲۲ مسیر اصلی، فرعی و روستایی سیستان‌وبلوچستان را بسته است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی ۲۲ مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب این استان را بسته است.

سیل راه ارتباطی ۲۲ مسیر اصلی، فرعی و روستایی سیستان‌وبلوچستان را بسته است
کد خبر: 653217
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۰:۰۷

مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی ۲۲ مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب این استان را بسته است.

به گزارش ایرنا، مجید محبی روز جمعه  اظهار کرد: بیشترین مسیرهای بسته شده در بلوچستان در شهرستان‌های دشتیاری، قصرقند، فنوج و دلگان واقع شده که برای بازگشایی این مسیرها ابتدا باید طغیان رودخانه‌های محلی فروکش کند.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام دستگاه‌های امدادرسان از جمله راهداری، هلال احمر و برق به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به هم استانی‌های گرامی هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برق ۴۱ روستای جنوب استان براثر بروز بارندگی و سیلاب قطع شده بود که با وجود سیلابی بودن مسیرها و دشواری های فراوان تاکنون برق ۱۱ روستا متصل شده و همچنان تلاش برای برقدار کردن ۳۰ روستای دیگر با قوت ادامه دارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سیلاب اخیر هیچ گونه خسارت جانی نداشتیم و خدمات رسانی به مردم آسیب دیده سیلاب با کمک نیروهای هلال احمر ادامه دارد.

محبی گفت: بیشترین خسارت‌های وارده سیلاب اخیر به بخش های زیربنایی از جمله راه‌ها، شبکه برق و کشاورزی بوده که برآورد دقیق آنها توسط کارشناسان ستاد بحران در حال انجام است.

وی افزود: همچنین با توجه به برودت هوای سرد در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان به سبب گستردگی و موقعیت خاص جغرافیایی همواره با بحران های طبیعی روبروست که سیل، خشکسالی و توفان‌های سهمگین ۱۲۰ کیلومتری بطور همزمان از بحران‌های این استان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها