کد خبر: 650895
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

طلا و ارز گران شد، دزدها خوشحال شدند؛ ذخایر سکه و دلار در منزل به نفع سارقان است

روزنامه جوان نوشت: گرانی‌های طلا و دلار با اینکه منجر به بروز اخلال در نظم اقتصادی می‌شود، مایه شعف سارقان است. بررسی پرونده‌هایی که ما در ماه‌های اخیر گزارش ها‌ی آن را منتشر کرده‌ایم، حکایت از اقبال ویژه سارقان سراسر کشور به سرقت از منازل شمال و غرب تهران دارد.

طلا و ارز گران شد، دزدها خوشحال شدند؛ ذخایر سکه و دلار در منزل به نفع سارقان است
کد خبر: 650895
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه جوان نوشت از نگهداری طلا و سکه و دلار در منزل انتقاد کرد.

به گزارش جوان، گرانی‌های طلا و دلار با اینکه منجر به بروز اخلال در نظم اقتصادی می‌شود، مایه شعف سارقان است. بررسی پرونده‌هایی که ما در ماه‌های اخیر گزارش ها‌ی آن را منتشر کرده‌ایم، حکایت از اقبال ویژه سارقان سراسر کشور به سرقت از منازل شمال و غرب تهران دارد. اینکه اعضای یک باند با محاسبه نرخ طلا و ارز موفق می‌شوند با دستبرد به یک خانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان ارز و طلا سرقت کنند، وسوسه سرقت را به جان خیلی از مجرمان می‌اندازد، برای همین باند‌های سرقت از نقاط مختلف کشور راهی پایتخت می‌شوند و با توسل به شیوه‌هایی که بر آن تسلط دارند به اهداف مجرمانه‌شان می‌رسند و بعد از سرقت به شهر‌های خود برمی‌گردند.

این روزنامه افزوده است: خانه‌ها در محله‌های اشاره شده به گاوصندوق نگهداری طلا و ارز تبدیل شده‌است. با اینکه پلیس همواره تأکید دارد شهروندان اموال باارزش خود را در خانه نگه ندارند، اما سرقت از صندوق بانک ملی شعبه دانشگاه تهران نشان داد صندوق امانات بانک‌ها هم می‌تواند جای امنی برای محل نگهداری از اموال باارزش نباشد برای همین بسیاری از شهروندان ترجیح‌شان این است در خانه‌هایشان از دارایی‌هایشان مراقبت کنند. 

جوان نوشته است: تغییر نگاه سارقان به رویداد‌هایی که در بدنه اجتماعی جریان دارد، حکایت از این دارد که آن‌ها چندگام از ساختار‌های بازدارنده جلوتر حرکت می‌کنند برای همین با شدت گرفتن روند افزایشی قیمت‌های ارز و طلا بخشی از طبقه اجتماعی احساس ناامنی بیشتری خواهند کرد، چراکه مجرمان برای رسیدن به اهدافی که دنبال می‌کنند چیزی برای از دست دادن ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها