کد خبر: 650463
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۲۱:۱۰:۰۰
| |

تهیه دارو مشکل روزمره ملت شده؛ حرف‌درمانی مسئولان دردی از مردم دوا نمی‌کند

روزنامه اطلاعات نوشت: با توجه به قیمت‌ کالا‌ها که مدام در حال تغییر است و عدم تناسب درآمدها و هزینه‌ها بسیاری از خانواده‌ها به ویژه قشر حقوق‌بگیران ثابت در مرز بحران اجتماعی قرار گرفته‌اند و در این میان افزایش شدید قیمت‌ دارو به هر دلیلی موضوع روز و مشکل دیگر بسیاری از مردم است.

تهیه دارو مشکل روزمره ملت شده؛ حرف‌درمانی مسئولان دردی از مردم دوا نمی‌کند
کد خبر: 650463
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۲۱:۱۰:۰۰

روزنامه اطلاعات از سرگردانی مردم برای خرید دارو و افزایش قیمت دارو گلایه کرده است. 

به گزارش اطلاعات، قیمت‌گذاری‌ها بر روی اقلام مورد نیاز خانواده‌ها چنان دچار بلبشو و آشفتگی شده که عملاً تهیه مایحتاج ضروری روزانه بخش مهمی از جامعه را دچار مشکل کرده است و مردم کوچه و بازار علناً درباره آن سخن می‌گویند. با توجه به قیمت‌ کالا‌ها که مدام در حال تغییر است و عدم تناسب درآمدها و هزینه‌ها بسیاری از خانواده‌ها به ویژه قشر حقوق‌بگیران ثابت در مرز بحران اجتماعی قرار گرفته‌اند و در این میان افزایش شدید قیمت‌ دارو به هر دلیلی موضوع روز و مشکل دیگر بسیاری از مردم است.

این روزنامه افزوده است: در حالی که در چند سال اخیر مردم شاهد ازدیاد داروخانه در شهرها، به ویژه در تهران بزرگ بودند و این گستردگی در تأسیس داروخانه‌ها را با تعداد سوپرمارکت‌های ابتدا و انتهای کوچه‌ها قیاس می‌کردند. چندی گذشت تا یکباره این خبر که بسیاری از داروخانه‌ها به لحاظ بحران مالی و درآمدی بسته‌ شده‌اند و این بخش در گرداب ورشکستگی درآمدی و مالی گرفتار شده‌اند، انتشار یافت. مدت نه چندان طولانی از انعکاس این خبر نگذشت که اکنون اغلب مردم از گرانی اقلام دارو شاکی‌اند و اخبار فوران قیمت دارو از سوی مطبوعات اطلاع رسانی می‌شود. اکنون این مشکل به جایی رسیده است که بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند از سوی مدیریت بیمارستان‌ها برای تهیه دارو از داروخانه‌های سطح شهر حواله داده می‌شوند و بستگان بیمار هم با عجله و اضطرار به داروخانه مراجعه می‌کنند تا داروی مورد نیاز بیمار خود را تهیه کنند، اما درمی‌یابند که داروی مورد نیاز وجود ندارد. در عوض بیرون از داروخانه افرادی به عنوان «دلال دارو» حضور دارند و کارشان این است همچون گذشته داروی مورد نیاز و فوری بیمار را از کوچه و پس کوچه‌های خیابان «لاله‌زار» تهیه کنند و با قیمت گزاف در اختیار همراه بیمار قرار دهند. این مسیر بلبشوی تهیه دارو به ‌ویژه برای «بیماران خاص» از گذشته‌های دور تا اکنون همچنان ادامه دارد.

این روزنامه ادامه داده است: گفته رئیس مجلس و پاسخ وزارت بهداشت و درمان هیچ مشکلی را از صاحبان داروخانه‌ها و بیماران نیازمند به تهیه دارو یا حواله دادن بیمارستان‌ها برای تهیه داروهای خاص و اورژانسی در سطح شهر و... برطرف نمی‌کند؛ زیرا همچنان عدم تعادل میان درآمدها و هزینه‌ها به ویژه اگر خانواده‌ای درگیر هزینه‌های پزشکی و درمانی و تهیه دارو باشد، ادامه دارد. 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها