کد خبر: 649548
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۵ ۱۹:۳۹:۴۶
| |

آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی + اخبار تکمیلی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در بیمارستان گاندی تهران خبر داد.

آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی + اخبار تکمیلی
کد خبر: 649548
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۵ ۱۹:۳۹:۴۶

سید جلال ملکی گفـت: دقایقی پیش وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به همراه نردبام، تانکر آب و ... به محل حادثه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه عملیات آتش‌نشانان در این محل آغاز شده است، گفت: جزئیات تکمیلی در خصوص این حادثه اعلام خواهد شد.

آماده‌باش اورژانس درپی حریق بیمارستان گاندی

۱۹:۱۵ همچنین، محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران که در محل حادثه حضور داشت، گفت: اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده است. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است.

 

تخلیه بیمارستان گاندی

۱۹:۳۰ - رئیس بیمارستان گاندی نیز از تخلیه این بیمارستان خبر داد و گفت: هنوز گزارشی از آسیب وارد به این بیمارستان ندارم. اما حریق از ضلع شرقی بیمارستان آغاز شده است. در حال حاضر نیز مشغول تخلیه بیمارستان هستیم و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان‌های دیگر منتقل خواهند شد.

 

انسداد خیابان‌های منتهی به بیمارستان گاندی از سوی پلیس

۱۹:۴۰ - سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال محدودیت ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی خبر داد و از مردم خواست که از حضور در معابر منتهی به این بیمارستان پرهیز کنند. وی با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی اجرا شده است، گفت: در همین راستا در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر از تقاطع بهشتی تا میدان ونک محدودیت تردد اجرا شدند. همچنین در مسیر شمال به جنوب خط ویژه اتوبوس بی‌آرتی از میدان ونک نیز محدودیت ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس راهور با بیان اینکه در مسیر شمال به جنوب خیابان گاندی از خیابان دوم جنوبی نیز  ممنوعیت تردد ایجاد شده است، گفت: در مسیر جنوب به شمال خیابان گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

مومنی از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری و تجمع در اطراف محل حادثه و معابر پیرامونی آن خودداری کنند.

 

نمای بیرونی آتش گرفته است

۱۹:۴۵ - آتش سوزی در نمای کامپوزیت بیمارستان گاندی تهران از طبقات ۱۲ تا ۱۶ همچنان ادامه دارد.

۱۹:۵۰ - گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این آتش‌سوزی مصدوم و کشته نداشته است. نیروهای پلیس و امدادی اعلام کردند که مناطقی از بیمارستان در حال آتش‌سوزی است که پیش از این در حال بازسازی بوده است.

۲۰:۰۰ - به گزارش صداوسیما شدت آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی کاهش یافت. آتش‌سوزی بیشتر در نمای ساختمان بوده است و بیماران در حال تخلیه هستند.

 

ویدئوی اختصاصی اعتمادآنلاین از بیمارستان گاندی

 

 

۲۰:۰۵ -  رئیس سازمان امداد و نجات: به دنبال حریق گسترده در بیمارستان گاندى، آمادگى کامل براى پشتیبانى امداد و نجات داریم. پایگاه هاى هلال احمر استان تهران درحالت آماده باش کامل هستند.

 

گاندی 8

 

 

گاندی مردمی

 

 

۲۰:۶ - سخنگوی وزارت بهداشت: بیماران بیمارستان گاندی درحال انتقال به سایر مراکز درمانی هستند. هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیدند. بیمارانی که وضعیت پایدار دارند در هتل کنار بیمارستان گاندی اسکان داده می‌شوند تا انتقال آنها به بیمارستانهای دیگر انجام شود.

 

 

ویدئو اختصاصی اعتمادآنلاین از مصاحبه با سرکلانتری گاندی

 

۲۰:۲۰ - به‌گفتۀ برخی منابع آتش‌سوزی بیمارستان گاندی از آشپزخانه آغاز شده و به مناطق دیگر سرایت کرده است. برخی منابع نیز علت حریق را آتش‌سوزی ساختمان مجاور و سرایت آن به بیمارستان اعلام کردند. در بیمارستان ۸۵ بیمار بوده که همه سالم منتقل شده‌اند.

۲۰:۲۴ - بیماران بیمارستان گاندی به ۵ بیمارستان معین در شهر تهران منتقل می‌شوند. انتقال بیماران بدحال صورت گرفته و بیمارانی که وضعیت پایدار داشتند و همچنین بیماران سرپایی در هتل مجاور بیمارستان اسکان داده شدند تا تعیین تکلیف بشوند.

۲۰:۲۵ - مخبر در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر کشور و استاندار تهران پشتیبانی لازم از دستگاه‌های امدادی و درمانی در پی آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران را ضروری دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا پایان عملیات مهار آتش‌سوزی و کمک‌رسانی به بیماران، حادثۀ مذکور را پیگیری کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت موجود به کار ببندند.

 

آتش‌سوزی هنوز مهارنشده

۲۰:۲۶ - مهر نوشت: علیرغم تلاش آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی هنوز کاملا مهار نشده است

 

 

۲۰:۳۰ - مدیرعامل آتش نشانی : مردم نگران نباشند؛ تمامی بیماران از داخل بیمارستان به بیرون منتقل شدند.

 

۲۰:۳۲ - سرهنگ حسنوند، سرکلانتر سوم پلیس پایتخت: هشدار تخلیه به ساختمان‌های مجاور داده شده است.

 

۲۰:۵۰ - سخنگوی آتش‌نشانی تهران: آتشِ بیمارستان گاندی تقریبا مهار شده اما هنوز به‌طور کامل خاموش نشده است. قسمت مهمان‌پذیر بیمارستان آتش گرفته بود و از سرایت آتش به داخل بیمارستان که در کنار مهمان‌پذیر بود جلوگیری شد.

۲۱:۱۰ - وحیدی، وزیر کشور در محل حریق بیمارستان گاندی حضور یافت. وی گفت علت دقیق حادثه و نقطه شروع آن باید مشخص شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها