کد خبر: 645929
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۱۱:۲۱:۱۱
| |

آلودگی هوا مشهد را تعطیل کرد

 تمام فعالیتهای آموزشی دولتی و خصوصی در مشهد شامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در موضوعات مختلف به دلیل شدت گرد و غبار در نوبت عصر امروز تعطیل است.

آلودگی هوا مشهد را تعطیل کرد
کد خبر: 645929
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۱۱:۲۱:۱۱

مهدی اله پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تمام فعالیتهای آموزشی دولتی و خصوصی در مشهد شامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در موضوعات مختلف به دلیل شدت گرد و غبار در نوبت عصر امروز تعطیل است.

به گزارش مهر، اله پور اظهار کرد: تمام فعالیت‌های آموزشی دولتی و خصوصی در مشهد شامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در موضوعات مختلف به دلیل شدت گرد و غبار براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار استان در نوبت عصر امروز، سه شنبه تعطیل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: براین اساس تمامی مدارس در مقاطع مختلف، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های مختلف خصوصی و دولتی در نوبت عصر نباید فعالیتی داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین کلیه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و بسته در مشهد تعطیل است.

اله‌پور دامه داد: پس از بررسی‌های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و درمانی از مردم خواسته شده تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر و استفاده از ماسک به شدت توصیه می‌شود و آنان باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی بیان کرد: در این کارگروه از دستگاه‌های دولتی خواسته شده در صورت امکان، با دورکاری کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری کنند.

اله‌پور تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: مقرر شد، شهرداری مشهد از سیستم‌های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع رسانی موجود در پارک‌های بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی مشهد مقدس، جهت اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده شود و هشدارهای لازم صورت گردد.

وی تاکید کرد: اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به تمام دستگاه‌ها و نهادها است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها