کد خبر: 644627
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۴ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

آیت‌الله علوی بروجردی:

اگر تجاوز به حقی یا ظلمی از ناحیه حکومت در جامعه رخ دهد، هیچ یک از مردم امنیت نخواهند داشت؛ منطق فاطمه زهرا(س) این است

آیت‌الله علوی بروجردی تأکید کرد: منطق فاطمه زهرا(س) این است اگر یک ظلم و ناروایی یا یک تجاوز به حقی، از ناحیه حکومت در جامعه اتفاق بیافتد، هیچ یک از مردم امنیت نخواهند داشت که مورد ظلم و تجاوز و تعدی واقع نشوند.

اگر تجاوز به حقی یا ظلمی از ناحیه حکومت در جامعه رخ دهد، هیچ یک از مردم امنیت نخواهند داشت؛ منطق فاطمه زهرا(س) این است
کد خبر: 644627
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۴ ۱۲:۵۰:۰۰

آیت الله علوی بروجردی در ابتدای درس خارج فقه خود (روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه) در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان داشت: خطبه فدکیه دارای مضامین عالی و به عنوان یک شاهکار در ادبیات عرب مطرح است، در این خطبه مسائلی از جمله مسئله فدک مطرح شده که با استناد به آیات قرآن، این معنا را می خواهند بفرمایند که اگر بی قانونی، تعدی و ظلم واقع بشود حتی در یک مورد، هیچ کس در لوای این حکومت دیگر امنیت ندارد.

وی سپس به شرح برخی از فرازهای خطبه پرداخت و بیان داشت: حضرت در فرازی از خطبه فدکیه، پس از معرفی حاکمان وقت که شما چه بودید، خطاب به مردم بیان میدارند بدانید که اینها همان کسانی هستند که قصد کشتن پیغمبر را داشتند، شما مردم اگر راه پیغمبر را نمی خواهید و راه جاهلیت می خواهید و عرق جاهلی دارید، نتیجه آن را هم باید بپذیرید که چنین افرادی بر شما مسلط خواهند شد! لذا دیگر ناله نباید بکنید چون این قدم را خودتان با سکوت و بی تفاوتی تان برداشتید!

وی اظهار داشت: اسلام داعشی، همان اسلام منحرفی است که از خوانش سقیفه سر بر آورده است که منطق آنها نه تنها کشتن شیعیان که کشتن انسان های دیگر هست.

وی بیان کرد: اما منطق فاطمه زهرا(س) این است اگر یک ظلم و ناروایی یا یک تجاوز به حقی، از ناحیه حکومت در جامعه اتفاق بیافتد، هیچ یک از مردم امنیت نخواهند داشت که مورد ظلم و تجاوز و تعدی واقع نشوند.

آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه فاطمیه یک نماد برای ما است، اظهار داشتند: سخنان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در همین مدت کوتاه عمرشان بعد از پیامبر بسیار ارزشمند است، آن حضرت دو تا خطبه اصلی دارد یکی خطبه مسجد و دیگری خطبه ای با زنان مدینه که به عیادت او آمدند، این خطبه ها مطالب بسیار اصیل و اساسی است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد و مردم هم در جریان این کلمات واقع بشوند.

آیت الله علوی بروجردی اظهار کرد: انسان وقتی می خواهد یک مکتبی را بشناسد و بپذیرد باید آن را از منبع اصلی این تفکر بگیرد، منبع اصلی در اسلام، مکتب اهلبیت عصمت و طهارت و مکتب علی و فاطمه سلام الله علیهما است.

وی گفت: فاطمه زهرا سلام الله علیها یک نماد است، این نماد قویتر از عاشورا هم کار می کند چون عاشورا یکی از تجلی های همین نماد است، در عاشورا حضرت سیدالشهدا وقتی سوال میکنند «فلم تستحلون دمی؟» چرا من را می خواهید بکشید؟ مگر من چه کار کردم؟ میگویند «بغضاً لابیک» بغض علی بن ابیطالب آنها را دیوانه کرده بود! اما آقا امام صادق صلوات الله و سلامه علیه یک کلامی خیلی عجیب دارند که آقا می فرمایند «کنا معذبین برسول الله» خیال نکنید ما را به حساب علی بن ابیطالب می زنند، بلکه ما را به خاطر آقا رسول الله است، که می زنند!

آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه علی بن ابیطالب آیینه ای تمام نما از رسول الله است، اظهار داشت: آنهایی که در سقیفه بودند با خود رسول الله مشکل داشتند نه باعلی بن ابیطالب!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها