کد خبر: 643824
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

چهره مهاجرت، زنانه شد؛ زنان بیشتر به کدام کشورها مهاجرت می‌کنند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مهاجرت زنان در سال‌های اخیر افزایش یافته است. در سال۲۰۲۱ بالغ بر ۵۲درصد اقامت‌های دائم صادرشده برای ایرانیان در کانادا، ۴۵درصد در فنلاند و ۴۹درصد در استرالیا مربوط به زنان بوده است. همچنین آمار اعلام گم‌شدگی زنانی که اقدام به مهاجرت کرده‌اند، افزایش یافته است.

چهره مهاجرت، زنانه شد؛ زنان بیشتر به کدام کشورها مهاجرت می‌کنند؟
کد خبر: 643824
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۱۶:۴۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به زنانه شدن مساله مهاجرت پرداخته است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، مهاجرت زنان در سال‌های اخیر افزایش یافته است. در سال۲۰۲۱ بالغ بر ۵۲درصد اقامت‌های دائم صادرشده برای ایرانیان در کانادا، ۴۵درصد در فنلاند و ۴۹درصد در استرالیا مربوط به زنان بوده است.  همچنین آمار اعلام گم‌شدگی زنانی که اقدام به مهاجرت کرده‌اند، افزایش یافته است. هر چند هنوز بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مسائل فرهنگی و سنتی حاضر نیستند آماری از مهاجرت غیرقانونی دخترانشان بدهند.

این روزنامه افزوده است: زنان به احتمال زیاد به کشورهایی مهاجرت می‌کنند کـه نسبت به کشورشان نهادهای اجتماعی مناسب‌تری داشته باشد و دارای فرصت‌های اقتصادی بیشتری برای آنان باشد. زنان تمایل دارند به کشورهایی مهاجرت کنند که بتوانند از حقوق بیشتری برخوردار شوند. چهار کشور آلمان، سوئد، هلند و فرانسه در اتحادیه اروپا در حال حاضر میزبان بیشترین تعداد مهاجر متولد ایران هستند. در سال ۲۰۲۰، آلمان با ۱۵۲ هزار و ۵۹۰ مهاجر متولد ایران در جایگاه نخست قرار دارد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    برای مهاجرت مردی باقی نماند، توبت خانمهاست..

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها