کد خبر: 641209
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

اعتراض به رسانه‌ها به دلیل پرداختن به موضوع قتل زنان توسط مردان خانواده؛ چرا نمی‌گویید زنان با خیانت به همسر موجب مرگ شوهر می‌شوند!؟

روزنامه جوان نوشت: شاید آنچه این رسانه‌ها نوشته‌اند، دروغ نباشد، اما نکته آن است که چرا به قتل‌هایی که زن با خیانت به همسر و با همدستی دیگری موجب مرگ شوهر می‌شود، نمی‌پردازند؟! چون قرار است زن را قربانی و نه قاتل نشان دهند.

اعتراض به رسانه‌ها به دلیل پرداختن به موضوع قتل زنان توسط مردان خانواده؛ چرا نمی‌گویید زنان با خیانت به همسر موجب مرگ شوهر می‌شوند!؟
کد خبر: 641209
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه جوان از رسانه‌های اصلاح‌طلب شاکی شده که چرا به موضوع قتل زنان توسط مردان خانواده می‌پردازند!

به گزارش جوان، بخشی از قتل‌های خانوادگی خیلی زیاد مورد توجه یک جریان سیاسی خاص قرار می‌گیرد و آن هم مواردی است که مقتول زن و قاتل همسر، پدر با برادر او باشد. آن‌ها با برجسته کردن این قتل‌ها نسبت به سایر جنایات خانوادگی، سعی می‌کنند سه مفهوم را در ذهن مخاطب خود نهادینه کنند. اول آنکه زنان در جنایات خانوادگی قربانی هستند و مورد ظلم واقع می‌شوند. این مفهوم با تکیه بر عبارت «زن کشی» که رسانه‌های اصلاح‌طلب بر آن تأکید دارند، برجسته می‌شود. دوم آنکه آن‌ها به این قتل‌ها با عنوان قتل ناموسی می‌پردازند و پای غیرت و اعتقادات دینی را به عنوان عامل این جنایات وسط می‌کشند.سوم آنکه آن‌ها خود را حامی زنان جا می‌زنند و با توجه به سیاسی شدن موضوع زن در ایران بهره برداری سیاسی خود را می‌کنند.

این روزنامه افزوده است: شاید آنچه این رسانه‌ها نوشته‌اند، دروغ نباشد، اما نکته آن است که چرا به قتل‌هایی که زن با خیانت به همسر و با همدستی دیگری موجب مرگ شوهر می‌شود، نمی‌پردازند؟! چون قرار است زن را قربانی و نه قاتل نشان دهند. سیاسی کردن موضوعات اجتماعی باعث شده تا رفع آسیب‌های اجتماعی در چالش دوقطبی کردن‌های کذایی و جدل‌های سیاسی بماند و کمتر از منطر اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها