کد خبر: 641112
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد:

شناسایی و شناسنامه‌دار شدن ۱۲۲۰ نقطه در شهر تهران برای اسکان اضطراری پس از زلزله با ظرفیت پذیرش 1 میلیون نفر

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسایی ۱۲۲۰ نقطه برای اسکان اضطراری شهروندان درپی زلزله خبرداد.

شناسایی و شناسنامه‌دار شدن ۱۲۲۰ نقطه در شهر تهران برای اسکان اضطراری پس از زلزله با ظرفیت پذیرش 1 میلیون نفر
کد خبر: 641112
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ۰۷:۵۰:۰۰

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تهران شهری مستعد زلزله است، گفت: این شهر دارای چندین گسل در نقاط مختلف است و تجربه گذشته نیز نشان می‌دهد که احتمال وقوع زلزله در تهران وجود دارد. در این شرایط ما باید همواره آمادگی خود را برای مواجهه با زلزله ارتقاء داده و آنچه را که ارتقا داده‌ایم، حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی نصیری را در ادامه می خوانید:

 

  • طبیعی است که پس از وقوع هر زلزله شدیدی، ممکن است خانه عده‌ای قابل سکونت نباشد، در این شرایط با جمعیتی از افراد بی‌خانمان مواجه خواهیم شد که باید برای اسکان اضطراری آنان اقدامات لازم انجام شود. البته باید دقت داشته باشیم که اسکان اضطراری یعنی آن اسکانی که در چادر انجام می‌شود و با اسکان موقت که معمولا در کانکس است، تفاوت دارد.
  • کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکان‌های مختلفی را برای انتخاب به عنوان سایت اسکان اضطراری شهروندان در شرایط پس از زلزله بررسی کردند، در نهایت با توجه به استانداردهای لازم و شرایط ضروری، ۱۱۲۰ نقطه در مناطق مختلف شهر تهران که عمدتا شامل پارک‌ها و بوستان‌ها می‌شود، به عنوان نقاط اسکان اضطراری شهروندان در شرایط بحران شناسایی و شناسنامه‌دار شد.
  • در این ۱۲۲۰ نقطه ظرفیت برای اسکان اضطراری یک میلیون نفر وجود دارد، همچنین زیرساخت‌ها و امکانات لازم نیز در این مناطق پیش‌بینی شده است و می‌توان در هر یک از این بیش از ۱۲۰۰ نقطه اردوگاه‌های اسکان اضطراری را دایر و چادرها را در آن برپا کرد.
  • در طول حدود دو سال گذشته، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اقدامات زیادی را در خصوص زلزله و کاهش آسیب‌های ناشی از آن انجام داده است، تلاش ما بر این است که همزمان با ارتقاء زیرساخت‌ها و توسعه امکانات، آموزش به مردم را نیز از طریق برگزاری مانورها و تمرین‌ها و همچنین تولیدات فضای مجازی دنبال کنیم تا در هنگام وقوع بحران بتوانیم کمترین خسارات و بیشترین بهره‌مندی ازمشارکت مردم را داشته باشیم. در همین راستا نیز به عنوان مثال در طول همین دوسال اعضای گروه‌های دوام ما از ۱۴ هزار نفر به ۲۸ هزار نفر افزایش یافته است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها