کد خبر: 640984
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۱۶:۳۵:۰۶
| |

افزایش مراجعه کودکان با علائم آسم به بیمارستان کودک مفید تهران

رئیس بخش ریه بیمارستان کودکان مفید تهران از افزایش مراجعات کودکان با علائم آسم خبر داد و گفت: آمار مراجعه کودکان به بیمارستان به دلایل منتسب به آلودگی هوا افزایش پیدا کرده و حملات آسم، تشدید آسم و عفونت‌ها بیشترین دلایل مراجعه کودکان است.

افزایش مراجعه کودکان با علائم آسم به بیمارستان کودک مفید تهران
کد خبر: 640984
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۱۶:۳۵:۰۶

رئیس بخش ریه بیمارستان کودکان مفید تهران از افزایش مراجعات کودکان با علائم آسم خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سیداحمد طبابایی گفت: آمار مراجعه کودکان به بیمارستان به دلایل منتسب به آلودگی هوا افزایش پیدا کرده و حملات آسم، تشدید آسم و عفونت‌ها بیشترین دلایل مراجعه کودکان است.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه کودکان و رئیس بخش ریه بیمارستان کودکان مفید تهران گفت: مراجعه کودکان به بیمارستان اختصاصا و مستقیما به دلیل آلودگی هوا نیست. افزایش آسم، حملات آسم و عفونت‌ها بیشترین دلایل مراجعه کودکان به بیمارستان است و علت آن هم آلودگی هوا است.

رئیس بخش ریه بیمارستان کودکان مفید تهران افزود: در سال‌های قبل ما توصیه‌های لازم درباره راه‌های کاهش آلودگی را به مسئولین ارائه کرده‌ایم. مسئولان باید فکری برای رفت و آمدها کنند. کاهش رفت و آمدها هم تنها با گسترش وسایل حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد.

دکتر طباطبایی ادامه می دهد: خود افراد باید مراقب باشند تا تماس‌شان را با هوای آلوده کم کنند. البته گاهی والدین مجبورند کودک خود را به مطب پزشک و مراکز درمانی ببرند. خیلی از بچه‌ها هم در سن آموزش هستند و چاره‌ای جز رفت و آمد ندارند.

فوق تخصص بیماری‌های ریه کودکان با اشاره به این که کودکان به دلیل داشتن قد کوتاه، هوای آلوده را بیشتر تنفس می‌کنند، می‌گوید: ابتدای صبح هوا سرد است و اینورژن تقویت می‌شود. هوا که گرم‌تر می‌شود، میزان اینورژن هم کمتر می‌شود. بنابراین بهتر است فعالیت‌های بدنی و بازی کودکان در ساعت‌های دیرتر روز انجام شود یا در محیط بسته انجام گیرد که میزان آسیب کمتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها