کد خبر: 640572
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۸:۲۰:۰۵
| |

چند درصد از ایرانیان مهاجر مایل به بازگشت هستند؟

روزنامه هم‌میهن نوشت: طبق آماری که سالنامه مهاجرتی ایران در سال 1401 منتشر کرده، تصمیم به بازگشت در میان مهاجران ایرانی بسیار کمرنگ‌تر از گذشته شده است.

چند درصد از ایرانیان مهاجر مایل به بازگشت هستند؟
کد خبر: 640572
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۸:۲۰:۰۵

روزنامه هم‌میهن با استناد به آمار سالنامه مهاجرتی ایران نوشت که در سال ۱۴۰۱ تصمیم به عدم بازگشت قطعی به کشور در میان مهاجران به ۶۲ درصد رسیده است!

به گزارش هم میهن، طبق آماری که سالنامه مهاجرتی ایران در سال 1401 منتشر کرده، تصمیم به بازگشت در میان مهاجران ایرانی بسیار کمرنگ‌تر از گذشته شده است. به نظر می‎رسد این موضوع به شرایط سال‌های مختلف بستگی داشته باشد. در سال 1393، در پیمایش صورت‌گرفته، عدم بازگشت قطعی از سوی ایرانیان مهاجر خارج از کشور 32‌درصد بود. این در حالی است که 21‌درصد قصد بازگشت قطعی به ایران را داشتند و 47‌درصد نیز تصمیشان نامشخص بود.

این روزنامه افزوده است: در سال 1396 نتایج پیمایش تغییرات قابل‌توجهی کرده است. در سال پس از امضای توافق هسته‌ای، طبق پیمایش انجام شده، تصمیم عدم بازگشت قطعی 10‌درصد شده و تصمیم به بازگشت قطعی 42‌درصد بوده است. آخرین پیمایش در سال 1401 نیز که در سال گذشته و پس از تحریم‌های شدید سال‌های اخیر و تبعات آن انجام شده، تصمیم عدم بازگشت قطعی به 62‌درصد رسیده است. این در حالی است که تصمیم بازگشت قطعی تنها در 14‌درصد افراد دیده می‌شود و 24‌درصد نیز تصمیم مشخصی نداشته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها