کد خبر: 638658
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۵:۰۰
| |

مافیای مواد مخدر به مهاجران هم رحم نمی‌کند؛ پیشنهاد وسوسه‌کننده اما مرگبار برای قاچاق شیشه!

روزنامه جام جم نوشت: مافیای موادمخدر که پشت‌پرده فعالیت می‌کند برای این‌که بازار را ازدست‌ندهد شیشه‌های تولید افغانستان را با پیشنهادهای وسوسه‌کننده به برخی مسافران و باربرهای ایرانی داده و درصورت دستگیری، آنها را رها می‌کند.

مافیای مواد مخدر به مهاجران هم رحم نمی‌کند؛ پیشنهاد وسوسه‌کننده اما مرگبار برای قاچاق شیشه!
کد خبر: 638658
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۵:۰۰

روزنامه اصولگرای جام جم در گزارشی از دامی که مافیای موادمخدر در کشور برای مهاجران ایرانی دارد، نوشته است.

به گزارش جام جم، در سال‌های گذشته که فعالیت آشپزخانه‌های شیشه در ایران زیاد شده بود و قاچاقچیان به تولید این مخدر اقدام می‌کردند، جنوب‌شرق آسیا برای قاچاقچیان بهشت فروش موادمخدر شده بود، به گونه‌ای که در آن زمان قاچاقچیان، شیشه را تا ۸۰برابر قیمت در این کشورها به فروش می‌رساندند. با افزایش قاچاق موادمخدر به این کشورها به‌ویژه تایلند، اندونزی و مالزی آنها به فکر برخورد افتاده و با قوانین سخت ده‌ها ایرانی دستگیرشده را به حبس ابد محکوم یا اعدام کردند. از سوی دیگر به‌دلیل برخورد پلیس ایران با تولید شیشه در کشور، حجم قاچاق شیشه به جنوب‌شرق آسیا هم کاهش یافت اما مافیاهای موادمخدر که نمی‌خواستند این بازار را ازدست‌بدهند، به فکر تولید شیشه در افغانستان و ترانزیت آن به این کشورها افتادند.

این روزنامه افزوده است: مافیای موادمخدر که پشت‌پرده فعالیت می‌کند برای این‌که بازار را ازدست‌ندهد شیشه‌های تولید افغانستان را با پیشنهادهای وسوسه‌کننده به برخی مسافران و باربرهای ایرانی داده و درصورت دستگیری، آنها را رها می‌کند. براساس اعلام رئیس سابق سازمان ملی مبارزه با موادمخدر اندونزی، بیشتر افراد دستگیرشده ایرانی باربر بوده و برای دریافت پول و طمع انتقال از اندونزی به استرالیا حاضر می‌شوند این مخدرها را با خود حمل کنند و به قاچاقچیان داخل اندونزی تحویل دهند که با توجه به قانون سخت اندونزی دستگیر و به مجازات اعدام محکوم می‌شوند‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها