کد خبر: 638572
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۱۶:۲۰:۳۲
| |

رییس انجمن روانشناسی تربیتی ایران

نیمی از اختلالات روانی پیش از ۱۴ سالگی شروع می‌شود

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران گفت: حدود ۷۵ درصد از اختلالات روانشناختی که در بزرگسالان وجود دارد، از سن ۱۴ سالگی شروع می‌شود.

نیمی از اختلالات روانی پیش از ۱۴ سالگی شروع می‌شود
کد خبر: 638572
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۱۶:۲۰:۳۲

فریبرز درتاج، رئیس انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران گفت: تعریف فعلی از نوجوانی بیش از اندازه محدود است و در عصر حاضر سنین بین ۱۰ تا ۲۴ سالگی، نوجوانی را بهتر تعریف می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته او براساس اعلام سازمان­‌های مربوط به بهداشت روانی به ازای هر پنج نوجوان بالغ یک اختلال روانشناختی قابل تشخیص است.  گزارشی از انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد که ۹۱ درصد از نسل نوجوان علائم جسمی یا عاطفی استرس یا اضطراب و افسردگی را تجربه کرده­‌اند.

درتاج افزود: همچنین بر اساس آمار جهانی، از هر 5 نوجوان حداقل یکی از آنها با یک مشکل رفتاری روبرو است که این رقم در واقع ۲۰ درصد نوجوانان را شامل می شود. همچنین نیمی از اختلالات روانی قبل از سن ۱۴ سالگی و حدود ۷۵ درصد از اختلالات روانشناختی که در بزرگسالان وجود دارد، از سن ۱۴ سالگی شروع می‌شود.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: از شایع‌ترین اختلالات‌روانشناختی در دوران نوجوانی می­‌توان به افسردگی، اضطراب، استرس و اختلال خوردن  اشاره کرد. گزارشی از انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد که ۹۱ درصد از نسل نوجوان علائم جسمی یا عاطفی استرس یا اضطراب و افسردگی را تجربه کرده­‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها