کد خبر: 638455
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۴۰:۰۰
| |

آمار هولناک وزارت بهداشت از کاهش شدید رشد جمعیت

معاون جوانی جمعیت وزارت بهداشت اعلام کرد رشد جمعیت کشور به 0.6 درصد رسیده است و گفت: در ۴۵ سال گذشته جمعیت ایران ۱۰ سال پیرتر شده است.

آمار هولناک وزارت بهداشت از کاهش شدید رشد جمعیت
کد خبر: 638455
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۴۰:۰۰

معاون جوانی جمعیت مرکز جوانی آمار تکان‌دهنده‌ای از رشد جمعیت ارائه داد.

به گزارش ایسنا، معاون جوانی جمعیت مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت:  در سال ۶۵ نرخ رشد جمعیت ایران ۳.۹ بود. سازمان بهداشت جهانی چند حالت برای جمعیت کشورها در نظر گرفته بود که در بدترین حالت، قرار بود نرخ جمعیت ایران در سال ۱۴۲۰ به عدد یک برسد ولی متاسفانه الان که در سال ۱۴۰۲ قرار داریم نرخ جمعیت ما ۰.۶ است.

معاون جوانی جمعیت مرکز جوانی جمیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال ۶۵ هر خانم ایرانی در سن باروری نرخ باروری ۶.۳ فرزندی داشت ولی الان به نرخ باروری کل یا TFR در کشور به عدد ۱.۶۵ رسیده است. این میزان کاهش باروری جمعیت که در کشورهایی نظیر انگلیس یا آمریکا طی ۱۰۰ سال اتفاق می افتد در کشور ما طی ۴ تا ۱۰ سال رخ داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با بیان این که در ۴۵ سال گذشته جمعیت ایران ۱۰ سال پیرتر شده است، یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش ژاپن اعلام کرد سالانه در این کشور ۴۰۰ مدرسه به خاطر کمبود جمعیت تعطیل می‌شود. اگر ما هم امروز فکری برای جوان سازی جمعیت نکنیم ممکن است در آینده نزدیک با این معضل مواجه شویم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها