کد خبر: 636915
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ ۰۶:۰۵:۵۳
| |

هشدار به والدین تهرانی؛ کودکان‌تان را به شهر نیاورید! + عکس

شما به راحتی در خانه و خانواده خود اینگونه حرف می‌زنید و فحش می‌دهید؟ اگر کودک‌تان بپرسد حرام‌زاده کیست چه پاسخی می‌دهید؟

هشدار به والدین تهرانی؛ کودکان‌تان را به شهر نیاورید! + عکس
کد خبر: 636915
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ ۰۶:۰۵:۵۳

این روزها شهرداری تهران بیلبوردهایی با عنوان «رژیم حرامزاده صهیونیستی» را در سطح شهر نصب کرده است.

درباره این موضوع که رژیم صهیونیستی نامشروع و به ناحق سرزمین فلسطین را اشغال کرده شکی نیست، رژیمی که اساس آن خشونت و نژادپرستی بوده و از ابتدای تشکیل نیز باعث آوارگی مردم فلسطین بوده است.

اما آیا از نظر عمومی صحیح است که در واکنش به جنایات اسرائیل و عدم مشروعیت این رژیم بیلبوردهایی حاوی عبارت «حرامزاده» در سطح شهر پخش شود؟ شهرداری تهران که ادعای انقلابی بودن دارد و تهران را پایتخت برگزیده جهان اسلام می‌خواند، چگونه می‌تواند به آسانی این عبارت خارج از عرف را در کل شهر پخش کند.

معمولا وقتی فردی در یک مکان عمومی عصبانی شده و ناسزا می‌گوید، اطرافیان به او هشدار می‌دهند که مراقب حرف‌های خود باشد چرا که کودکان و زنان در رفت و آمدند. در بسیاری از خانواده‌ها ناسزاگویی رواج ندارد و افراد مراقب کلماتی که حتی در جمع‌های خصوصی استفاده می‌کنند هم هستند. حتی برخی خانواده‌ها به کودکانشان اجازه نمی‌دهند برخی برنامه‌های تلویزیونی را ببینید یا در جمع‌های بزرگسال حضور داشته باشند با این نیت که کودکانشان الفاظ نامناسب را یاد نگیرند، ولی می‌بینیم شهرداری تهران که وظیفه تبلیغ اصول اخلاقی و شهروندی را دارد، خودش عاملی برای بی‌اخلاقی شده است.

همه ما از کشتار کودکان و مردم بی‌گناه غزه ناراحت هستیم. تصاویر زنده از بمباران خانه‌ها در غزه را می‌بینیم و غصه‌دار می‌شویم و به اسرائیل لعنت می‌فرستیم ولی هیچ‌وقت جلوی یک کودک کلمه حرام‌زاده را به کار نمی‌بریم.

راستی یک سوال از طراحان این بیلبورد؛ شما به راحتی در خانه و خانواده خود اینگونه حرف می‌زنید و فحش می‌دهید؟ اگر کودک‌تان بپرسد حرام‌زاده کیست چه پاسخی می‌دهید؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها