کد خبر: 636642
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۱۶:۵۵:۲۴
| |

یکی از مدیران سازمان محیط زیست:

مدیریت سگ‌های بلاصاحب به قوانین تازه نیاز دارد

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره نقش فرهنگ‌سازی در غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب، تصویب قوانین تازه در این خصوص را لازم دانست.

مدیریت سگ‌های بلاصاحب به قوانین تازه نیاز دارد
کد خبر: 636642
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۱۶:۵۵:۲۴

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نیازمند تصویب قانون برای مدیریت سگ‌های بدون صاحب هستیم.

به گزارش مهر، غلامرضا ابدالی در نخستین جلسه کارگروه «نحوه کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب و گله‌دار»: بزرگترین مسئله‌، نبود یک قانون مصوب بود که تکلیف همه دستگاه‌ها را در خصوص سگ‌ها مشخص کند. 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از دیگر مصوبات این جلسه، تصویب اعتبار برای سازمان شهرداری و دهیاری‌ها به عنوان نماینده وزارت کشور برای ساماندهی سگ‌ها و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های موجود بود.

ابدالی مدیریت پسماندها در جهت کاهش جمعیت سگ‌های بدون صاحب را حیاتی دانست و گفت: حیوانات بدون صاحب و پرسه‌زن بیشتر در اطراف مراکز پسماند پرسه می‌زنند و اگر این مراکز به خوبی حصارکشی و مدیریت شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست نقش فرهنگ سازی در این زمینه را بسیار مهم تلقی و خاطرنشان کرد: مردم ما به علت مسائل احساسی و از سر دل‌سوزی به سگ‌ها غذا می‌دهند. این کار غیرقابل قبول است و تهدیدات بی‌شماری را به همراه دارد چراکه افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب را به همراه دارد.

ابدالی یادآور شد: در بعضی از کشورها قوانینی وضع شده که از غذا دادن دستی به سگ‌ها ممانعت می‌کند و برای این کار جریمه بالایی در نظر گرفته شده است. ما هم باید چنین قوانینی را داشته باشیم تا از آسیب سگ‌ها به جمعیت حیات وحش و جوامع انسانی جلوگیری شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت انواع سگ‌ها، تهدیدات سگ‌های گله‌دار برای حیات وحش، انتقال بیماری‌های مشترک انسان و سگ‌سانان، حملات مستقیم و شکار علفخواران وحشی و سایر گونه‌های حیات وحش، افزایش تلفات جاده حیات وحش به علت تعقیب و گریز سگ‌ها، گرگاس و سایر گونه‌های هیبرید و تهدید خلوص ژنتیکی ارائه شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها