کد خبر: 635529
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۱:۴۰:۱۱
| |

تهران بارانی می‌شود؛ این استان‌ها چهارشنبه برفی می‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری کاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه در برخی ساعات بارش باران در تهران داریم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۸ و ۱۸ درجه خواهد بود.

تهران بارانی می‌شود؛ این استان‌ها چهارشنبه برفی می‌شوند!
کد خبر: 635529
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۱:۴۰:۱۱

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز با نفوذ سامانه بارشی به نوار شمالی کشور بارش باران همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در سواحل خزر و استان‌های شمال غرب کشور آغاز می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، وی افزود: بعد از ظهر امروز در استان‌های واقع در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز چهارشنبه ۱۹ مهر در سواحل شمالی کشور، شمال شرق، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور بارندگی‌ها  ادامه دارد، بارش در استان اردبیل و سواحل خزر به خصوص گیلان در این روز شدت دارد.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه در ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل بارش برف داریم، همچنین در بخش‌هایی از غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر از میزان بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود اما در بقیه مناطقی که ذکر شد، بارندگی‌ها ادامه دارد، در این روز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، جنوب کردستان و کرمانشاه، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت پنج‌شنبه ۲۰ مهر این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود، بنابراین روز جمعه در بخش‌های زیادی از مناطق کشور آسمان صاف خواهد شد و فقط در مناطقی از دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان و مازندران رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از امروز تا پنج‌شنبه هفته جاری در سواحل خزر و اردبیل کاهش نسبی دما داریم. از چهارشنبه تا پنج‌شنبه در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و پنج‌شنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور کاهش نسبی دما داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری کاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه در برخی ساعات بارش باران در تهران داریم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۸ و ۱۸ درجه خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها