کد خبر: 635448
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۰۲:۲۰:۱۸
| |

اعلام آمادگی وزارت کار برای اعزام نیروی کار به عراق

مدیرکل توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی اعزام نیروی کار به عراق خبر داد.

اعلام آمادگی وزارت کار برای اعزام نیروی کار به عراق
کد خبر: 635448
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۰۲:۲۰:۱۸

امید ملک، مدیر کل توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار، آمادگی این وزارتخانه را برای اعزام نیروی کار مازاد ایرانی به کشور عراق در تمامی سطوح شغلی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته او با توجه به اطلاعات واصله مبنی بر نیاز کارفرمایان عراقی در شهر بصره به نیروی کار، ضروریست برای تامین این نیاز اگر طرف عراقی نیازهای شغلی خود را به همراه شرایط و مشخصات نیروی کار مورد نیاز، مدت قرارداد، حقوق و دستمزد، بیمه، مهارت‌ها و تسهیلاتی که برای نیروی کار در نظر می‌گیرد به وزارت کار اعلام کند صدور روادید کار برای نیروی کار اعزامی را تسهیل می‌شود.

آنطور که مدیرکل توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته با توجه به حضور نیروی کار ایرانی در اقلیم کردستان عراق، لازم است به منظور ساماندهی نیروی کار ایرانی، حمایت‌های قانونی لازم در جهت پرداخت دستمزد عادلانه، شرایط کار و حمایت‌های بیمه‌ای صورت گیرد.

پیش از این نشست هم‌اندیشی به منظور فعال کردن مقوله اعزام نیروی کار به اروپا با حضور دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار برگزار شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها