کد خبر: 634713
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۰۹:۱۵:۱۶
| |

آخرین وضعیت لایحه تعطیلات دو روز هفته؛ جمعه و شنبه تعطیل می‌شود؟

یک نماینده مجلس گفت: دولت از مجلس اجازه تعطیلی دو روز در هفته را درخواست کرده بود و هیچ روز خاصی را برای تعطیلی مطرح نکرده بود اما کمیسیون اجتماعی در اصلاحات مشخصا تعطیلات پایان هفته را در روزهای جمعه و شنبه تعیین کرد.

آخرین وضعیت لایحه تعطیلات دو روز هفته؛ جمعه و شنبه تعطیل می‌شود؟
کد خبر: 634713
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۰۹:۱۵:۱۶

عباس گودرزی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (کاهش ساعت کاری کارمندان) را تصویب کرد که به موجب آن ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت کاهش پیدا می‌کند این بدان معناست که ساعت کاری پنج روز در هفته و هر روز هشت ساعت می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: دولت در لایحه خود میزان ساعت کاری در هفته را از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش داده بود که مجلس شورای اسلامی آن را به ۴۰ ساعت تقلیل داد.

وی همچنین اظهار کرد: در این لایحه دولت از مجلس اجازه تعطیلی دو روز در هفته را درخواست کرده بود و هیچ روز خاصی را برای تعطیلی مطرح نکرده بود اما کمیسیون اجتماعی در اصلاحات مشخصا تعطیلات پایان هفته را در روزهای جمعه و شنبه تعیین کرد.

گودرزی در عین حال گفت: بنده همان زمان در کمیسیون اجتماعی مخالفتم را ابراز کردم چون معتقدم که تعیین روز تعطیلی پایان هفته برعهده دولت است و تنها کافی است که مجلس شورای اسلامی اجازه تعطیلی دو روز در هفته را به دولت بدهد.

وی درباره این‌که اکنون این لایحه در چه مرحله‌ای قرار دارد تصریح کرد: کمیسیون گزارش بررسی‌ها را به هیات رئیسه قرار داده که امیدواریم بعد از پایان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه این موضوع در دستور صحن علنی قرار گیرد. انتظار ما این است که این لایحه تا پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها