کد خبر: 634668
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۸:۴۵:۰۰
| |

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش:

دلیل کمبود معلم در سال تحصیلی جدید چیست؟

وزیر آموزش پرورش با بیان اینکه امسال بیش از 17 هزار معلم جذب می‌شوند گفت: دلیل اینکه الان شاهد این شرایط (کمبود معلم) هستیم، این است که هنوز نتایج یکی از آزمون‌های ما به طور کامل اعلام نشده است.

دلیل کمبود معلم در سال تحصیلی جدید چیست؟
کد خبر: 634668
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۸:۴۵:۰۰

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون آموزگاری پذیرفته شده‌اند، گفت: پیش بینی ما این است که تا آخر مهر ماه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را تمام کنیم.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی گفت: اگر بخواهیم مبتنی بر استانداردها آمار دهیم باید بگوییم که در آموزش و پرورش قریب به ۲۰۰ هزار معلم کمبود سنواتی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۷۵ هزار معلم جدید جذب می کنیم، تصریح کرد: علاوه بر جذب این ۷۵ هزار معلم جدید، از طریق به کارگیری پیشکسوتان و بازنشستگان و به کارگیری دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت‌هایی از این دست کمبود خود را جبران می‌کنیم.

به گفته صحرایی، از ۷۵ هزار ردیف استخدامی ویژه آموزش و پرورش، ۲۵ هزار ردیف مربوط به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و باقی ردیف‌ها مربوط به جذب از طریق برگزاری آزمون آموزگاری و دبیری و هنرآموزی بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز نتایج نهایی آزمون دبیری اعلام نشده است، ادامه داد: دلیل اینکه الان شاهد این شرایط (کمبود معلم) هستیم، این است که هنوز نتایج یکی از آزمون‌های ما به طور کامل اعلام نشده است. 

وی گفت: این دولت ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را امسال ۲۰ درصد افزایش داد و سال‌ آینده نیز این کار را خواهد کرد ولی این کسری دو ساله ایجاد نشده که دو ساله برطرف شود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها