کد خبر: 634646
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۲۰:۳۵:۲۵
| |

کاهش محسوس دما در هفته پیش‌رو

دمای هوای استان در مقایسه با هفته گذشته به طور میانگین حدود ۹ درجه کاهش یافته است و سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده این کاهش دما در اکثر نقاط کشور اتفاق بیفتد.

کاهش محسوس دما در هفته پیش‌رو
کد خبر: 634646
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۲۰:۳۵:۲۵

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: دمای هوای استان در مقایسه با هفته گذشته به طور میانگین حدود ۹ درجه کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سعید قاسمی گفت: با ورود به فصل پاییز دمای هوای استان نیز امسال با کاهش ناگهانی همراه شده و موجب شد تا بیشتر نقاط استان با افت دما مواجه شود.

وی افزود: به طور مثال دمای هوای شهر کرمانشاه روز گذشته ۲۵ درجه بود که این میزان هفته گذشته ۳۵ درجه بود، دمای هوای شهرستان های کنگاور نیز از ۳۳ درجه به ۲۶، سرپل ذهاب از ۳۸ به ۲۹ و روانسر از ۳۴ به ۲۴ درجه کاهش یافته است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، هوای استان تا اواخر امروز ابری و با بارش باران همراه خواهد بود که با تقویت سامانه مستقر شده پیش بینی می شود شاهد بارش های خوبی در حد ۱۲ تا ۱۷ میلی متر در استان باشیم.

قاسمی با بیان اینکه بارش ها هم اکنون در غرب استان آغاز شده است ادامه داد: به دنبال این وضعیت از روز پنج شنبه تا اواسط هفته آینده، افزایش تدریجی دمای هوا و در بعضی ساعات وزش باد و رشد ابر مهمترین پدیده های جوی قابل انتظار خواهند بود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۱۰درجه و خسروی با ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند. در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۱۳ و ۲۵ درجه بالای صفر در نوسان بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها