کد خبر: 634629
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۴:۰۱:۲۴
| |

رئیس قوه قضاییه:

هنوز تعریف درستی از آزادی‌های مشروع و مصادیق آن وجود ندارد

رئیس دستگاه قضا گفت: تعریف دقیقی از آزادی ‌های مشروع و چگونگی حمایت از آن‌ها وجود ندارد. در قوانین به این موضوع اشاره شده و مقام معظم رهبری نیز در ابلاغ به بنده، یکی از مواردی که از من خواستند، حمایت از آزادی‌های مشروع است.

هنوز تعریف درستی از آزادی‌های مشروع و مصادیق آن وجود ندارد
کد خبر: 634629
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۴:۰۱:۲۴

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه چهارشنبه، ۱۲ مهرماه در جمع دانشجویان آذربایجان شرقی، با اشاره به صحبت‌های دانشجویان و اساتید در این مراسم، اظهار کرد: مطالبی که فرمودید حقیقتا استفاده کردم. هر کدام به جای خود بسیار درست و قابل استفاده بود. 

به گزارش ایسنا در ادامه بخش هایی از صحبت های رئیس قوه قضاییه را بخوانید:

 

  • فکر نکنید که در همه دوره‌ها به این سرعتی که امروز به همه مسائل دسترسی می‌یابیم، زمینه ارتقا و شکوفایی فراهم بوده است. یکی از مسائل مهم و زیربنایی استقلال کامل نظام، اقتدار نظام، پیشرفت و آرامش و رفاه مردم، علم و تربیت است. اگر در مسائل علمی پیشرفت نکنیم در سایر موضوعات نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. همه این پیشرفت‌ها علاوه بر فضل پروردگار، عنایت خون شهدا و ایثارگران، مسئله علم است.
  • بالاخره همه ما گناه می‌کنیم و لغزش داریم و معصوم نیستیم. افرادی مرتکب جرم می‌شوند و یکی از وظایف قوه قضاییه نیز اصلاح مجرمان است و باید بستری فراهم شود تا این افراد از گذشته به زندگی عادی در اجتماع برگردند و به خانواده آن‌ها لطمه وارد نشود.
  • گاهی یک جوان در یک مجرایی مرتکب جرمی می‌شود مثلا در شرایط خاص دست به سرقت می‌زند و یا وارد اغتشاشات می‌شود و با وسوسه‌های شیطان‌ صفت‌ها در مسیر مواد مخدر قدم برمی‌دارد، اما آیا نباید برگردد و توبه داشته باشد؟ ما چگونه بستری فراهم کنیم که افراد قابل اصلاح، اصلاح شوند و بتواند توبه کنند و حقوق مردم را جبران کنند و وارد جامعه شوند؟ 
  • تعریف دقیقی از آزادی ‌های مشروع و چگونگی حمایت از آن‌ها وجود ندارد. در قوانین به این موضوع اشاره شده و مقام معظم رهبری نیز در ابلاغ به بنده، یکی از مواردی که از من خواستند، حمایت از آزادی‌های مشروع است اما با کمال تاسف هنوز تعریف درست از آزادی‌های مشروع و مصادیق آن کاملا مشص نیست البته این موضوع در دستورکار قرار دارد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها