کد خبر: 634624
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۳:۴۰:۰۶
| |

گردهمایی «میش‌مرغ در پناه حفاظت مشارکتی» در موزه دارآباد برگزار می‌شود + جزئیات و زمان برگزاری

پروژه حفاظت مشارکتی میش‌مرغ با مشارکت موزه طبیعت و حیات‌وحش ایران (دارآباد)، انجمن ترویج حفاظت و مدیریت پایدار حیات‌وحش و با حضور نمایندگان انجمن محلی ژینبانان بوکان به منظور اطلاع‌رسانی، آشنایی و جلب توجه بیشتر مردم به عروس پرندگان ایران گردهمایی با عنوان «میش‌مرغ در پناه حفاظت مشارکتی» برگزار می‌کند.

گردهمایی «میش‌مرغ در پناه حفاظت مشارکتی» در موزه دارآباد برگزار می‌شود + جزئیات و زمان برگزاری
کد خبر: 634624
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۳:۴۰:۰۶

گونه میش­‌مرغ به عنوان سنگین­‌وزن­‌ترین پرنده قادر به پرواز جهان، میراث طبیعت ایران و پرنده‌ای بسیار نادر و آسیب‌پذیر است که در ایران با تعداد کمتر از 30 فرد در معرض خطر انقراض قرار داشته و امروزه دشت‌های اطراف شهر بوکان واقع در جنوب استان آذربایجان غربی و شمال استان کردستان تنها زیستگاه باقیمانده برای این پرنده در کشور است.

با توجه به وضعیت حساس گونه، پروژه حفاظت مشارکتی از میش‌مرغ با حمایت برنامه کمک‌های کوچک جهانی (GEF) از سال 1399 با همکاری انجمن‌های محلی و همراهی سازمان حفاظت محیط‌زیست، برنامه‌­های فرهنگی و آموزشی مختلفی با هدف افزایش آگاهی مردم بومی و استقرار حفاظت مشارکتی در محدوده زیستگاه این پرنده به اجرا در آورده است.

متاسفانه، این پرنده کمیاب و زیبا به عنوان یکی از نمادهای حیات‌وحش ایران، همچنان در میان مردم کشورمان ناشناخته است که این امر در بحث حفاظت از گونه در سطح کلان بسیار تاثیرگذار است.

به این جهت پروژه حفاظت مشارکتی میش‌مرغ با مشارکت موزه طبیعت و حیات‌وحش ایران (دارآباد)، انجمن ترویج حفاظت و مدیریت پایدار حیات‌وحش و با حضور نمایندگان انجمن محلی ژینبانان بوکان در نظر دارد به منظور اطلاع‌رسانی، آشنایی و جلب توجه بیشتر مردم به عروس پرندگان ایران نسبت به برگزاری گردهمایی با عنوان «میش‌مرغ در پناه حفاظت مشارکتی» با هدف ارایه دستاوردها و تبادل تجربیات با سایر علاقمندان و فعالین حوزه حفاظت از حیات‌وحش و همچنین برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع دستی تولید شده توسط جامعه محلی در مورخ 13 و 14 مهر ماه سال جاری در محل موزه دارآباد اقدام نماید.

در این ارتباط علاوه بر موزه طبیعت و حیات وحش ایران (دارآباد)، شهرداری منطقه یک تهران، انجمن ترویج حفاظت و مدیریت پایدار حیات وحش، سازمان حفاظت محیط زیست و مجموعه ایران فان به عنوان حامیان برگزاری این گردهمایی مشارکت دارند.

برنامه زمان‌بندی گردهمایی میش‌مرغ در پناه حفاظت مشارکتی

13 مهر ماه 1402 – موزه طبیعت و حیات‌وحش ایران (دارآباد)

 

گردهمایی میش‌مرغ

گردهمایی میش‌مرغ

گردهمایی میش‌مرغ

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها