کد خبر: 634336
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۰۷:۱۴
| |

ورود گرد و غبار به تهران/ هشدار برای افراد با مشکلات تنفسی

مدیرکل بحران استانداری تهران از ورود گردوغبار به تهران خبر داد و گفت: از عصر امروز دوشنبه دهم تا روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه شاهد این پدیده خواهیم بود.

ورود گرد و غبار به تهران/ هشدار برای افراد با مشکلات تنفسی
کد خبر: 634336
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۰۷:۱۴

حامد یزدی مهر، مدیرکل بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در پایتخت به ویژه نیمه جنوبی و ارتفاعات شمال شرقی استان خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از عصر امروز دوشنبه دهم تا روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه شاهد این پدیده خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، وی به امکان انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور اشاره و خاطرنشان کرد: با خیزش گرد و غبار شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، برهمین اساس به همه به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای و تنفسی توصیه می‌شود از حضور در فضای باز خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص استحکام بخشی به ساختمان های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: در مواقع باد شدید احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات وجود دارد، از همه افراد و ذینفعان می‌خواهیم نسبت به ایمنی موارد مطروحه اقدامات لازم را انجام دهند از پارک خودرو و قرار گرفتن زیر درختان کهنسال بپرهیزند.

این مسئول پیرامون عملیات سمپاشی در مزارع نیز هشدار داد و یادآور شد: به کشاورزان توصیه می‌شود عملیات سم و محلول پاشی را به زمانی که جو آرام است و وزش باد نداریم موکول کنند و از استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم اطمینان حاصل کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها