کد خبر: 634069
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۱۳:۱۰
| |

شناسایی اولین مبتلا به وبا در سقز

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز از شناسایی نخستین مورد مبتلا به بیماری وبا در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد سابقه سفر به عراق دارد.

شناسایی اولین مبتلا به وبا در سقز
کد خبر: 634069
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۱۳:۱۰

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز روز شنبه به نقل از دکتر پروین خسروپور اعلام کرد: نخستین فرد مبتلا به التور در شهرستان سقز که سابقه مسافرت به کشور عراق داشت، پس از انجام نمونه گیری و مثبت شدن تست شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، خسروپور گفت: با توجه به مشاهده بیماری وبا در شهرستان سقز، برای پیشگیری و مقابله با این بیماری، همشهریان عزیز سقزی باید دستورالعمل های بهداشتی مربوطه را مهم تلقی نموده و رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه بیماری وبا به دنبال خوردن غذا یا آب آلوده به باکتری ویبریو کلرا ایجاد می شود، اضافه کرد: رعایت دستورات بهداشتی و مصرف آب و غذای سالم از مهمترین راهکارهای پیشگیری و کنترل بیماری وبا است.

خسروپور ادامه داد: به مردم عزیز توصیه می شود ضمن رعایت دستورات بهداشتی و پرهیز از تردد غیر ضروری به نقاط آلوده، مواد غذایی را از مراکز معتبر تهیه و از فروشندگان دوره گرد و دستفروشان خریداری نکرده و از استفاده از منابع آبی نامطمئن خودداری کنند.

اسهال شدید و بد بو از علائم ابتلا به بیماری وبا است و کسانی که دارای این علائم هستند باید هر چه سریعتر به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها