کد خبر: 633399
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۱۱:۰۷
| |

لرزش شدید در خرم‌آباد؛ زلزله یا انفجار؟ + جزئیات و ویدئو

تکانه‌های شدیدی باعث ایجاد لرزش در بخش‌هایی از خرم‌آباد شد، جزئیات حادثه در دست بررسی است.

لرزش شدید در خرم‌آباد؛ زلزله یا انفجار؟ + جزئیات و ویدئو
کد خبر: 633399
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۱۱:۰۷

شبکه خبر به نقل از مقامات استانی زیرنویس کرد: تکانه‌های شدیدی باعث ایجاد لرزش در بخش‌هایی از خرم‌آباد شد، جزئیات حادثه در دست بررسی است.

به گزارش اعتمادآنلاین، پازوکی، رئیس مدیریت بحران استان لرستان شنیده شدن صداهای ناهنجار را تایید کرد اما تاکید کرد که تا این لحظه 12 دقیقه بامداد انفجار یا زلزله‌ای اطلاع داده نشده است.

زیرنویس شبکه خبر در حالی این خبر را منتشر کرده است که هنوز مرکز لزره‌نگاری خبری درباره زلزله در این منطقه بر روی سایت خود قرار نداده است.

 

تکذیب انفجار در خرم آباد

در ادامه واکنش‌ها به لرزش خرم‌آباد احسان یاوری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در گفت‌وگو با مهر درباره شنیدن صدا و احساس تکانه‌هایی شبیه زلزله در خرم‌آباد، ضمن تکذ‌یب ‌‌انفجار گفت که موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه ‌زلزله نیز منتفی بوده و سایر احتمالات در دست بررسی است‌، افزود‌: ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و پیگیری‌های لازم انجام گرفته است. 

زلزله 2 ریشتری؛ علت ایجاد لرزش و صدای نهیب شب گذشته خرم‌آباد

ایرج روحی رئیس پایگاه اطلاعاتی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران صبح سه‌شنبه با اعلام این خبر که لرزش و صدای شدید شب گذشته در خرم‌آباد به دلیل زلزله‌ای دو ریشتری بوده، اعلام کرد که این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳.۴۶۲ و طول جغرافیایی ۴۸.۵۰۶ و عمق عمق کم و در هشت کیلومتری رخ داد و از آنجایی که عمق این زمین لرزه کم بوده، مردم این منطقه آن را احساس کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس پایگاه اطلاعاتی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران افزود: زمین لرزه‌هایی به بزرگی بیش از ۲.۵ ریشتر در سایت موسسه به نمایش گذاشته می‌شود و از آنجایی که بزرگی این زلزله ریشتر۲ بود، در این سایت درج نشده است.

او تصریح کرد: زمین لرزه‌های کوچک بطور معمول قابل احساس نیستند، اما هنگامیکه زمین لرزه‌های کوچک در عمق کم رخ می‌دهند، مردم آنرا احساس می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها