کد خبر: 633299
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۰۰:۱۲
| |

آذر و توران، یوزهای ایرانی از سال آینده می‌توانند باردار شوند

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان یوزپلنگ‌های «آذر» و «توران» از سال آینده می‌توانند مادرشدن را تجربه کنند.

آذر و توران، یوزهای ایرانی از سال آینده می‌توانند باردار شوند
کد خبر: 633299
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۰۰:۱۲

بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به قرارگرفتن یوزپلنگ‌های «آذر» و «توران» در آستانه ۲ سالگی گفت: وضعیت جسمی این یوزها مساعد است و از سه سالگی می‌توانند مادرشدن را تجربه کنند.

به گزارش مشرق، او ابراز کرد: «توران» و «آذر» ۲ یوزپلنگ ماده نابالغ هستند که واکسیناسیون این یوزها به منظور ارتقای ایمنی بدنشان انجام شد و اکنون دارای سلامت جسمانی مناسب هستند.

وی با بیان اینکه توله یوزپلنگ‌ها«آذر» و «توران» آذر ماه یک ساله می‌شوند، ادامه داد: یوزهای توران و آذر نویدبخش پویایی و افزایش جمعیت یوزپلنگ در استان سمنان هستند.

ظاهری اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده یوزپلنگ جزو پستانداران چندهمسری است و از ۲ تا سه سالگی بالغ می شود و تا هشت سالگی قدرت زادآوری دارد و نوع زایش یوزپلنگ آسیایی چندقلوزایی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان تصریح کرد: منطقه توران یا خارتوران یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار، زیستگاه یوزپلنگ ایرانی به شمار می‌رود که در شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان قرار دارد؛ این منطقه یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت قابل توجه، خاستگاه زیست یوزپلنگ ایرانی به شمار می‌رود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها