کد خبر: 633085
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

معاون زاکانی حناچی را به مناظره دعوت کرد

معاون مالی و اقتصاد شهر شهرداری تهران گفت: دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند که چرا از سال97 شهردار وقت تهران برای پیشبرد قرارداد هیچ قدمی برنداشته است. زحمات 2ساله و شبانه‌روزی دولت و شهرداری را چرا باید بدون مدرک و حساب و کتاب زیر سؤال ببرند؟ از این‌رو آقای حناچی را دعوت به مناظره می‌کنم.

معاون زاکانی حناچی را به مناظره دعوت کرد
کد خبر: 633085
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۲۰:۰۰:۰۰

لطف‌الله فروزنده‌، معاون مالی و اقتصاد شهر شهرداری تهران در همشهری نوشت: بحث خرید واگن‌ها که ابتدا 630 مورد بود و بعد به 790 مورد رسید دارای یک روایت مهم است. در سال95 برای تامین واگن برای شهر تهران قراردادی امضا  و در سال97 نهایی شد، اما نه دولت وقت عزمی در اجرای آن داشت و نه شهردار سابق تهران پیگیر این مسئله بود.

وقتی آقای زاکانی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد، نخستین اولویتی که برای خود تعیین کرد، این بود که بتواند این موضوع را به سرانجام برساند؛ برهمین اساس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیگیر این موضوع شد و رئیس‌جمهور نیز بودجه پرداخت 15درصد پیش‌پرداخت 630 واگن را اختصاص و دستور داد.

به‌دنبال آن نیز معاون اول رئیس‌جمهور این موضوع را پیگیری کرد. مدیریت شهری نیز جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت‌خارجه داشت که پس از چندین ‌ماه رفت و برگشت و همکاری بانک شهر که بانک عامل شد، کار به‌صورت 5جانبه میان شهرداری تهران، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بانک شهر به سرانجام رسید.

حالا از اظهارات عجیب شهردار سابق تهران باید تعجب کرد. آقای حناچی به‌جای اینکه برای کارهای نکرده خود پاسخگو باشد که چرا در طول مدیریتش هیچ اقدامی برای تامین اعتبار این واگن‌ها انجام نداده، حالا مدعی شده است.

دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند که چرا از سال97 شهردار وقت تهران برای پیشبرد قرارداد هیچ قدمی برنداشته است. زحمات 2ساله و شبانه‌روزی دولت و شهرداری را چرا باید بدون مدرک و حساب و کتاب زیر سؤال ببرند؟ از این‌رو آقای حناچی را دعوت به مناظره می‌کنم.

لازم است در حضور افکارعمومی بحث کنیم که آنان کم‌کاری کردند یا ما؟ مدیران سابق شهری خودشان را به غفلت زده‌اند. آقای حناچی بهتر می‌داند که در دوره گذشته نه یک اتوبوس اضافه شد، نه یک واگن و نه یک کار عمرانی دقیق و ضروری انجام شد؛ آمارها نشان می‌دهند چه چیز را تحویل دادند!

اما این دو سال اتفاقات بزرگی در شهر افتاده است؛ 3 بزرگراه مهم راه‌اندازی شده است، 28هزار میلیارد تومان تامین اعتبار برای تهیه اتوبوس انجام شده است، 791واگن در فضای تولید قرار گرفته است، واگن‌سازی‌ ملی دنبال شده است و 3هزار هکتار به سرانه فضای سبز اضافه شده است.

مردم هوشیار هستند که تیم جدید شهری کار می‌کنند، امید به شهر برگشته و تحول در شهر ایجاد شده است، البته از دستگاه‌های نظارتی و رسانه‌ها نیز باید گلایه کرد که باید بروند عملکرد مدیران سابق را با 2سال اخیر مقایسه کنند. متأسفانه هر چندوقت یک‌بار که اتفاق خوبی در شهر می‌افتد، عده‌ای با اظهارنظرهای غلط می‌خواهند مردم را دلسرد کنند.

درحال حاضر با همکاری خوبی که بین شهرداری و دولت وجود دارد، گره‌های شهر بازشده است و در ادامه نیز گام‌های اصلاحی برای ارتقای وضعیت شهر برداشته می‌شود. ما مدعی هستیم این دوسال اخیر شهرداری آقای زاکانی با 2سال اول هیچ‌یک از شهرداران تهران قابل مقایسه نیست و این را ما نمی‌گوییم، بلکه عدد و رقم‌ها می‌گویند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها