کد خبر: 630609
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۲۱:۳۵:۴۱
| |

یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت

شرکت‌های بزرگ دارویی در حال متوقف کردن تولید دارو هستند

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس گفت: خیلی از شرکت‌های بزرگ دارویی در حال متوقف کردن تولید دارو هستند، چون نه به آن‌ها پولی برای وارد کردن مواد اولیه داده می‌شود و نه وام. قطعاً صنعت دارو در حال ورشکستگی است

شرکت‌های بزرگ دارویی در حال متوقف کردن تولید دارو هستند
کد خبر: 630609
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۲۱:۳۵:۴۱

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امیدوارم مسئولین وضعیت فعلی کشور خودشان و بچه‌هایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه داروها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه می‌کشد.

به گزارش رویداد24، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان و سلسله و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را بخوانید:

  • متاسفانه دولت چشم بینا و گوش‌شنوایی برای دیدن و شنیدن واقعیت‌ها ندارد و دلش می‌خواهد اقتصاد کشور دستوری اجرا شود، در حالی که اقتصاد اصلاً نباید دستوری باشد زیرا مولفه‌های خاص خودش را دارد.
  • وضعیت در حوزه غذا و دارو هم مثل بقیه حوزه‌ها و مخصوصاً حوزه‌های اقتصادی است و جدا از این‌ها نیست. در طول دو سه سال اخیر بارها و بارها به دولت‌مردان، رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تذکر داده‌ایم که مشکلات صنعت دارو با اقتصاد دستوری امکان‌پذیر نیست.
  • خیلی از شرکت‌های بزرگ دارویی در حال متوقف کردن تولید دارو هستند، چون نه به آن‌ها پولی برای وارد کردن مواد اولیه می‌دهیم و نه وام در اختیارشان می‌گذاریم و نه اجازه می‌دهیم قیمت‌گذاری بر اساس بهای تمام شده انجام بشود. قطعاً صنعت دارو در حال ورشکستگی است.
  • رییس جمهور باید متوجه کار خطرناکی که خودش هم متوجه نیست، باشد. طی چند روز گذشته یک جلسه‌ای در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور مدیران بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه، معاونت غذا و دارو و سندیکای صنعت تولید دارو داشتیم و باز هم این موارد را گوشزد کردیم، ولی مثل همیشه گوش شنوایی نیست.
  • مجموعه کمیسیون بهداشت و درمان حتی یک نامه به رهبر انقلاب و یک نامه به رییس جمهور ارسال کردند و خطراتی که متوجه صنعت دارو است را گوشزد کردند. ان‌شاءالله مسئولانی که مسئول این موضوعات هستند و توجه نمی‌کنند، خودشان و بچه‌هایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه داروها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه می‌کشد.
  •  الان مریضی که می‌خواهد یک استنت قلب بگذارد با کمبود تجهیزات پزشکی روبرو است ولی برخی مسئولان مرتب در انظار عمومی می‌گویند که هیچ مشکلی نیست و همه چیز صحیح و سلامت است، در حالی که الان ۱۵۰ تا ۳۰۰ قلم از داروهای عمومی را کم داریم.
  • خیلی از مواقع برای یک استامینوفن در بعضی داروخانه‌ها گرفتار هستیم. در داروهای تخصصی، شیمی‌درمانی و برندهای خارجی به شدت کمبود داریم و خیلی از بیماران استانم جهت پیگیری به بنده مراجعه می‌کنند، چون استان محرومی هستیم و رییس جمهور باید بفهمد که مردم مشکل دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها