کد خبر: 628389
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ۱۶:۳۵:۰۸
| |

اعضای شورای شهر در بررسی ایمنی بازار تهران مطرح کردند

بازار تهران هزاران ملک «مجهول‌المالک» دارد

اعضای شورای شهر تهران در بررسی ایمنی بازار تهران بر ناایمن بودن بازار تأکید کردند.

بازار تهران هزاران ملک «مجهول‌المالک» دارد
کد خبر: 628389
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ۱۶:۳۵:۰۸

اعضای شورای شهر تهران در بررسی ایمنی بازار تهران بر ناایمن بودن بازار تأکید کرده و عنوان کردند که نوسازی در بازار به نتیجه نمی‌رسد و برای مرمت و بازسازی بازار باید مشکل مالکیت حل شود، ضمن اینکه بازار تهران قابل انتقال نیست و انبارهای بازار حتما باید تخلیه و اقلام به انبارهای بزرگ منتقل شوند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی این شورا گزارش مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران را مورد بحث و بررسی قرار دادند که در همین راستا مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر گفت: از ۲۲ منطقه تهران، ۱۸ منطقه در جلسات ایمنی شرکت کردند و پیشرفت خوبی صورت گرفته؛ اما هنوز کافی نیست و انتظار می‌رود که هر منطقه درخواست تشکیل پرونده دهد و مالکین ملزم به ایمن سازی شوند.

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه بازار تهران ایمن نمی‌شود و باید منتظر شود، افزود: بازار باید به یک فضای گردشگری و تاریخی تبدیل شود. البته این یک آرزوی بزرگ است و می‌دانیم که محقق نمی‌شود. چرا که باید تمام ارکان نظام، فکری برای ناایمن بودن بازار کنند.

وی ادامه داد: در شورای شهر تهران و شورای تأمین مصوباتی نسبت به انتقال انبارها داشته‌ایم و در سال ۹۵ و ۹۷ این اتفاقات افتاده؛ اما مجددا انبارها به حالت اولیه خود بازگشته و پس از آن الزامی صورت نگرفته و نیاز به رأی دادگاه برای تخلیه این فضاها وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بازار تهران هزاران ملک مجهول المالک دارد که بخش زیادی از آن موقوفه است، افزود: این شرایط تعیین تکلیف بازار را به امر مهال تبدیل کرده، این موضوع در اختیار شهرداری و یک سازمان نیست. باید بخش‌های مختلف وارد شوند چرا که کار پیچیده و بزرگی است و بعید به نظر می‌رسد که نوسازی در بازار به نتیجه برسد.

صادقی تاکید کرد: اگر نیاز به مصوبه شورا وجود دارد این مصوبه باید ارائه شود. نسخه شورا لایحه‌ای است که سازمان آتش نشانی ارائه می‌دهد. باید فعالیت‌های خاص تعریف شود و می‌توان در بازار تهران وجود پهنه‌هایی را که مواد شیمیایی، کاغذ و... به فروش می‌رسد، ممنوع اعلام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه بازار تهران قابل انتقال نیست، افزود: انبارهای بازار حتما باید تخلیه شود. چرا که به انبارهای بزرگتر در خارج از محدوده بازار نیاز است.

چمران اظهار کرد: در سه راه امین حضور با همین مشکلات مواجه هستیم و تعدادی یخچال و لباسشویی را در فضای کوچکی جا دادند در حالیکه می‌توان این وسایل را در انبارها نگهداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه انبارهای بازار حتما باید تخلیه شود و اقلام به انبارهای بزرگ منتقل شود، گفت: امروز بازار ناایمن شده و نیازمند اصلاحات در بخش‌های مختلف است. باید جلسه ویژه‌ای برای بازار برگزار شود که در آن حضور بازاریان و مشارکت شهردار منطقه ۱۲ می‌تواند موجب برطرف شدن مسائل و مشکلات بازار باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها