کد خبر: 628030
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۰ ۲۳:۳۳:۴۱
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چگونه مورچه‌ها را فراری دهیم؟

حضور کودک در خانه، داشتن حیوانات خانگی یا داشتن بیماری‌های تنفسی، سبب می‌شود بسیاری از افراد نتوانند از انواع سموم دفع حشرات برای از بین بردن مورچه‌ها استفاده کنند.

چگونه مورچه‌ها را فراری دهیم؟
کد خبر: 628030
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۰ ۲۳:۳۳:۴۱

مورچه‌ها اگرچه جزو حشرات بی‌آزاری هستند اما وجودشان در خانه وقتی زیاد می‌شود باعث دردسرهایی خواهد شد و آن‌ وقت است که تبدیل به موجودات آزاردهنده می‌شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین، برای فراری دادن مورچه‌ها از خانه علاوه بر سم‌پاشی و استفاده از حشره‌کش‌ها که مضراتی هم برای سلامت ساکنین خواهد داشت، راه‌های دیگری نیز وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به راه‌حل‌هایی برای فراری دادن مورچه‌ها بپردازیم.

اسپری گیاهی بسازید

حضور کودک در خانه، داشتن حیوانات خانگی یا داشتن بیماری‌های تنفسی، سبب می‌شود بسیاری از افراد نتوانند از انواع اسپری‌های حشره‌کش یا سموم دفع حشرات استفاده کنند. بنابراین برای از بین بردن مورچه‌ها باید دست‌به‌کار شد و از ترکیبات طبیعی و گیاهی برای دفع این حشرات استفاده کنید. برای ساخت این ترکیب کافی است آب لیموترش را به نسبت یک به چهار با آب ترکیب کنید و با این ترکیب کلیه سطوح را دستمال بکشید، بوی لیمو و هر ماده اسیدی مورچه‌ها را فراری می‌دهد.

ترکیب دیگری که می‌توانید استفاده کنید ترکیب عصاره نعناع و آب است، مورچه‌ها از بوی نعناع متنفرند و هر جا که عطر نعناع وجود داشته باشد از آنجا دوری می‌کنند.

دفع مورچه‌ها با ترکیب آب و صابون 

ترکیب دیگری که مورچه‌ها را فراری می‌دهد مخلوط آب‌وصابون است. نصف صابون را در یک لیتر آب رنده کنید و خوب هم بزنید تا کامل حل شود، محلول را در اسپری بریزید و هرجا تجمع مورچه‌ها را دیدید روی آنها اسپری کنید و بعد از فرار مورچه‌ها با یک دستمال محلول را از روی سطح پاک کنید.

استفاده از ادویه‌ها برای فراری دادن مورچه‌ها

بوی تند برخی از ادویه‌ها برای فراری دادن مورچه‌ها بسیار مفید است. مورچه‌ها از بوی ادویه‌هایی نظیر دارچین، فلفل‌سیاه، فلفل هندی، میخک، سیر، بر‌گ‌بو و برگ‌ نعناع متنفرند، می‌توانید مقداری از این ادویه‌ها را در راه‌های ورودی مورچه‌ها بریزید و ببینید که دیگر مورچه‌ها وارد خانه شما نمی‌شوند. در میان ادویه‌های نامبرده دارچین بیشتر از سایرین به دفع مورچه کمک خواهد کرد.

رد‌پای مورچه‌ها را پاک کنید!

شاید باورتان نشود اما مورچه‌ها از اثری که از رد پایشان باقی می‌ماند به بقیه دوستان خود خبر می‌دهند که باید به کجا بروند، بنابراین اگر یک مورچه در خانه دیدید مطمئن باشید که از همان مسیر مورچه‌های دیگری هم وارد خواهند شد. با این حساب بعد از دیدن اولین مورچه کلیه سطوح را دستمال و تی بکشید تا مانع از ورود بقیه مورچه‌ها شوید. بهترین محلول برای پاک کردن رد عبور مورچه‌ها محلول سرکه و آب با نسبت یک به ۱۰ است.

اگر مورچه در خانه دیدید باید موارد زیر را رعایت کنید تا از زاد‌و ولد و افزایش آنها جلوگیری کنید:

  • از ماندن غذا و تکه‌های میوه‌ها و خوراکی‌ها به ویژه مواد غذایی شیرین بیرون از یخچال به مدت طولانی خودداری کنید.
  • ظروف کثیف را بیشتر از چند ساعت درون ظرفشویی باقی نگذارید و سریعاً بشویید.
  • فاصله زمانی بین جارو کشیدن خانه را کم کنید. برای مثال اگر هفته‌ای یک بار خانه را جارو می‌زدید حالا که در خانه مورچه دارید آن را به هفته‌ای دو تا سه بار افزایش دهید.
  • شب‌ها بعد از شستن ظروف کثیف و قبل از خواب با محلول آب و سرکه، یا آب و آبلیمو سطوح آشپزخانه را پاک کنید.
  • سطل زباله را زود به زود تخلیه کنید و اجازه ندهید بیشتر از دو شب از تخلیه آن بگذرد.
  • سبد تخلیه زباله داخل سینک را خالی کنید و سریعاً بشویید تا اثری از مواد غذایی در آن نماند.
  • جاهایی نظیر داخل کلید پریزها و درزهایی را که مورچه‌ها از آنها می‌آیند به‌آرامی و با کمک پنبه سرکه یا آبلیمو بزنید تا مانع از ورود آنها از این روزنه‌های ریز شوید.

با این راهکار‌های ساده می‌توانید از شر مورچه‌ها خلاص شوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها