کد خبر: 627817
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

شب‌‌ها بوی «کُک» در زرین‌شهر اصفهان می‌پیچد؛ نگرانی مردم محلی از شیوع بیماری‌های ریوی و قلبی، ام‌اس، سقط جنین و سرطان

روزنامه پیام ما نوشت: شب‌ها در «زرین‌شهر» بوی «کُک» می‌آید. کک، سوخت ذوب آهن است و مردم می‌گویند بویی که بیشتر از یک هفته است، همه‌جا را گرفته، از بوی فاضلاب بدتر است.

شب‌‌ها بوی «کُک» در زرین‌شهر اصفهان می‌پیچد؛ نگرانی مردم محلی از شیوع بیماری‌های ریوی و قلبی، ام‌اس، سقط جنین و سرطان
کد خبر: 627817
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه پیام ما گزارشی از انتشار آلودگی کارخانه ذوب آهن اصفهان و مشکلاتی که برای مردم منطقه به وجود آورده، تهیه کرده است.

به گزارش پیام ما، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

 

  • شب‌ها در «زرین‌شهر» بوی «کُک» می‌آید. کک، سوخت ذوب آهن است و مردم می‌گویند بویی که بیشتر از یک هفته است، همه‌جا را گرفته، از بوی فاضلاب بدتر است. 
  • صنایع دورتادور زرین‌شهر را گرفته‌اند؛ یک طرف صنایع نظامی و مجتمع فولاد مبارکه، طرف دیگر پلی‌اکریل و شهرک صنعتی اشترجان و صنایع کوچک و بزرگ دیگر. کارخانه ذوب‌آهن اصفهان هم یکی از آنهاست و محیط زیست نامش را در فهرست صنایع آلاینده قرار داده.
  • حسین دهقانی، یکی از اهالی زرین‌شهر است. همسرش بیماری ریوی دارد و این شب‌ها که کارخانه در حال سوزاندن کک است، سخت‌تر از همیشه می‌گذرد. آنها پنجره‌ها را کیپ‌ تا کیپ می‌بندند و سعی می‌کنند که این وضع را تحمل کنند. او می‌گوید: «چندین سال است که این آلودگی ما را عذاب می‌دهد. هر دو،سه ماه یک‌بار قطع می‌شود و دوباره شروع می‌شود تا چند هفته. الان یک هفته بیشتر است که شروع شده و از همیشه شدیدتر است.»
  • اهالی زرین‌شهر سه روز پیش در نامه‌ای در وبسایت کارزار خطاب به رئیس سازمان محیط زیست، وزیر بهداشت، استاندار و دادستان اصفهان نوشتند: «ما اهالی زرین‌شهر اصفهان به دلیل آلودگی شدید هوا به‌خاطر دود ناشی از سوختن کک به بیماری‌های ریوی شدید، ام‌اس، سقط جنین در بانوان باردار، بیماری‌های قلبی و سرطان شایع در شهرمان دچار شده‌ایم و تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم. متأسفانه بارها گوشزد کردیم ولی هیچکس دادخواه ما نیست. شب‌ها از ساعت ۸ تا صبح ذوب آهن کک را رها می‌کند و اصلا شب و روز را از ما گرفته است. لطفاً، عاجزانه، ملتمسانه رسیدگی کنید.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها