کد خبر: 627782
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۵۰:۰۰
| |

حسین عبدالهادی مقام عراقی:

پیش‌بینی‌مان این است که ۴ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال وارد عراق شوند

فرمانده منطقه مرزی سوم عراق پیش‌بینی کرد امسال چهار میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت کنند.

پیش‌بینی‌مان این است که ۴ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال وارد عراق شوند
کد خبر: 627782
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۵۰:۰۰

ژنرال حسین عبدالهادی محبوبه گفت: «امسال نیز امیدواریم در زمینه ورود زائران ایرانی برای زیارت اربعین همکاری های مشابه سال گذشته را بین عراق و ایران شاهد باشیم علی الخصوص اینکه هفت گذرگاه بین طرفین بازگشایی شده است که عبارتند از شلمچه، الشیب، زرباطیه، مندلی، باشماق، حاج عمران و منذریه.»

به گزارش شفقنا، آغاز حرکت زائران ایرانی به سمت کربلای معلی اول ماه صفر خواهد بود. ژنرال محبوبه با اشاره به اینکه آغاز حرکت زائران ایرانی به سمت کربلای معلی اول ماه صفر خواهد بود، بیان کرد: «عراق برای استقبال از زائران آمادگی کامل دارد و نخست وزیر و وزیر کشور در این خصوص توجه ویژه ای دارند و جلساتی در بالاترین سطوح در این زمینه برگزار شده است.»

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سه میلیون زائر ایرانی در موسم اربعین به عراق سفر کردند و امسال پیش بینی می کنیم به چهار میلیون نفر برسد مشروط بر اینکه اعزام زائران براساس برنامه مورد توافق طرفین پیش برود.

فرمانده منطقه مرزی سوم عراق با بیان اینکه تفاهماتی بین ایران و عراق بر سر ورود زائران ایرانی جهت ادای شعایر زیارت اربعین وجود دارد، در ادامه گفت: پیش بینی ما این است که تعداد زائران ایرانی اربعین امسال بیشتر از سال گذشته باشد. ورود و خروج زائران ایرانی در سال گذشته براساس برنامه پیش رفت و هیچ گونه مشکلی رخ نداد و دو طرف همکاری های مرزی خوبی با هم داشتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها