کد خبر: 626472
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۰:۳۴
| |

لایحه عفاف و حجاب به سرنوشت طرح صیانت از فضای مجازی دچار شد

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است لایحه عفاف و حجاب دچار سرنوشت طرح صیانت شد.

لایحه عفاف و حجاب به سرنوشت طرح صیانت از فضای مجازی دچار شد
کد خبر: 626472
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۰:۳۴

یک نماینده مجلس گفت: بررسی لایحه عفاف و حجاب بدون پخش زنده و مستقیم و بدون اطلاع رسانی به رسانه ها خواهد بود مگر اینکه رییس کمیسیون ابتکار عملی داشته باشد.

به گزارش جمهوریت، رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب دچار سرنوشت طرح صیانت شد، گفت: مردم با بررسی لایحه حجاب در کمیسیون به جای صحن علنی اطلاع دقیقی از مصوبات و مذاکرات نخواهند داشت.

غلامرضا نوری قزلچه در واکنش به موافقت فراکسیون انقلاب اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن علنی ) گفت: متاسفانه لایحه عفاف و حجاب نیز دچار سرنوشت طرح صیانت شد با این تفاوت که ما در زمان بررسی طرح صیانت از فضای مجازی پخش زنده برگزاری جلسات کمیسیون مشترک را پیگیری کردیم و انجام هم شد اما چنین الزام و اجباری درباره لایحه عفاف و حجاب وجود ندارد.

وی ادامه داد: بررسی لایحه عفاف و حجاب بدون پخش زنده و مستقیم و بدون اطلاع رسانی به رسانه ها خواهد بود مگر اینکه رییس کمیسیون ابتکار عملی داشته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب بر عهده کمیسیون حقوقی گذاشته شده که خروجی بررسی اولیه کمیسیون، ۷۰ ماده پر از اشکال بود ؛ انتظار می رفت این اشکالات در زمان بررسی در صحن علنی رفع شود که این فرصت از دست رفت.

نوری با بیان اینکه «نگران سرنوشت لایحه عفاف و حجاب هستم» گفت: با بررسی لایحه در کمیسیون به جای صحن علنی مردم اطلاع دقیقی از مصوبات و مذاکرات نخواهند داشت و احتمالا وضعیت از گزارش اولیه کمیسیون حقوقی هم بدتر خواهد شد چون ۷۰ ماده مصوب کمیسیون پر از ایراد و اشکال بود که در آن  آینده نگری، شرایط اجتماعی ، اصل عقلانیت و اخلاق و موازین شرعی و دینی در نظر گرفته نشده و حتی جرم انگاری های سنگینی پیش بینی شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها