کد خبر: 626444
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۳:۲۴:۰۱
| |

آلودگی دیروز مشهد، ۱۰ برابر میزان مجاز بود!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی درباره میزان آلودگی دیروز مشهد توضیحاتی داد.

آلودگی دیروز مشهد، ۱۰ برابر میزان مجاز بود!
کد خبر: 626444
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۳:۲۴:۰۱

مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی، درخصوص پدیده گرد‌و‌غبار در شهر مشهد اظهارداشت: این گرد‌وغبار حاوی مواد بسیار خطرناکی بود که 10 برابر میزان مجاز وزارت بهداشت گزارش شده است و بارش‌های رگباری عصر دیروز، گرد‌و‌غباری را که آلایندگی‌اش 10 برابر میزان مجاز بود را شست.

به گزارش تسنیم، او علت بروز پدیده گرد‌و غبار در هوای استان و مشهد را فعال شدن کانون‌های قره‌قوم در ترکمنستان، هرات در افغانستان و نیز کانون‌های داخلی و وزش باد اعلام کرد و افزود:کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شانزدهم مرداد در پی افزایش حجم آلاینده‌های گرد و غبار برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در 24 ساعت گذشته با عدد 206 نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک تا 2 ساعت گذشته با عدد 141 نیز از ناسالم بودن و آلودگی هوا حکایت دارد.

اله‌پور ادامه داد:وقوع پدیده گرد و غبار طی دیروز و امروز موجب تعطیلی فعالیت‌های آموزشی، ورزشی و مهد‌های کودک بنابرمصوبه کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی شد؛ ضمن اینکه کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، شهید مفتح، هفت حوض، خاقانی و شهر در شرایط خطرناک است و شاخص کیفیت هوا در 18 منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم گزارش شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها