کد خبر: 626315
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۲۰:۰۰:۰۱
| |

راهکار انسیه خزعلی برای حل معظل زباله‌گردی زنان؛ تفکیک زباله انجام شود زباله گردی به حداقل می رسد

معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده، زباله گردی زنان را پدیده ای تأسف بار دانست و گفت: باید افرادی که مجبور به زباله گردی می شوند، در شغل های دیگری به کار گرفته شوند به گونه ای که کرامت این افراد حفظ شود.

راهکار انسیه خزعلی برای حل معظل زباله‌گردی زنان؛ تفکیک زباله انجام شود زباله گردی به حداقل می رسد
کد خبر: 626315
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۲۰:۰۰:۰۱

انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در امور زنان درخصوص پدیده زباله گردی برخی از زنان در سطح کشور، گفت: زباله گردی زنان، مردان و کودکان بسیار باعث تأسف است و باید این معضل را به صورت جدی برطرف کنیم.

به گزارش شفقنا، وی ادامه داد: معتقدم اگر تفکیک زباله انجام شود زباله گردی به حداقل می رسد و حتی شاید این رویه برای همیشه از بین برود. نکته دیگر اینکه باید افرادی که مجبور به زباله گردی می شوند، در شغل های دیگری به کار گرفته شوند به گونه ای که کرامت این افراد حفظ شود.

وی گفت: معاونت امور زنان در تلاش است تا جایی که در توان دارد از این افراد حمایت کند تا شرایط کاری جدیدی برای آنها فراهم شود.

خزعلی به برنامه معاونت امور زنان برای حل این معضل اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما هدفگذاری در حوزه کارآفرینی برای بانوانی است که شرایط مناسبی برای کار ندارند یا ممکن است به کارهای غیرمطلوب از جمله زباله گردی مشغول باشند.

وی با تأکید بر اینکه زباله گردی در شأن یک زن نیست، گفت: در حال حاضر یکی از ویژگی های ایران نسبت به سایر کشورها این است که برخی از شغل ها مانند خدمات شهرداری در سطح جامعه و خیابان ها را به خانم ها نمی سپارند به دلیل اینکه باید حریم و حرمت زنان حفظ شود و با قرار گرفتن در این موقعیت مبادا مورد اذیت و آسیب قرار گیرند.

خانم خزعلی در پایان تأکید کرد: دستگاه هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی باید در این زمینه کمک کنند و ما هم اگر بخواهیم برنامه ای را اجرا کنیم از طریق دستگاه های اجرایی به انجام می رسانیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها