کد خبر: 625989
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

علی گورانی، مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت:

سازمان هواشناسی و دپارتمان امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی میزان اشعه فرابنفش را اعلام نمی‌کنند

علی گورانی، مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت:‌ سازمان هواشناسی و دپارتمان امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی میزان اشعه فرابنفش را اعلام نمی‌کنند.

سازمان هواشناسی و دپارتمان امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی میزان اشعه فرابنفش را اعلام نمی‌کنند
کد خبر: 625989
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه پیام ما از «داغ فرابنفش» بر سلامت جامعه گزارشی دارد و به نقل از مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت نوشته که میزان اشعه فرابنفش به مردم اعلام نمی‌شود!

به گزارش پیام ما، موج گرمای افسارگسیخته از سویی و از سوی دیگر بی‌توجهی به مواردی چون اشعه فرابنفش در سال‌های گذشته باعث شده تا ایران یکی از کشورهایی باشد که در آن سرطان پوست جدی است. علی گورانی، مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت می‌گوید اشعه فرابنفش در تمام سال‌های گذشته با وجود تخریب‌های بسیارش اصلا جدی گرفته نشد: «سازمان هواشناسی میزان این اشعه را اعلام نمی‌کند. سازمان انرژی اتمی دپارتمان امور حفاظت در برابر اشعه دارد اما فعال نیست و مردم در جریان خطر جدی این اشعه نیستند.» او می‌گوید از سال گذشته سازمان بهداشت جهانی اپلیکیشنی به نام sun smart را فعال کرده و به صورت ماهواره‌ای میزان اشعه فرابنفش در هر نقطه از جهان مشخص است «در نیمکره شمالی زمین بسیار خوب جواب داده و در ایران هم مردم می‌توانند این اپ را نصب کنند» به گفته او بهتر است مردم این اپ را نصب کرده و از آن استفاده کنند و با وجود آن دیگر نیازی به سامانه‌های پایش هم دیگر وجود ندارد. «به همین دلیل دیگر پرداختن به سامانه‌های پایش دنبال نشد اما اطلاع‌رسانی از تخریب اشعه فرابنفش و میزان آن در شهرها و استان‌ها هم جدی گرفته نشد.»

این روزنامه در ادامه نوشته است: گورانی می‌گوید مردم باید بدانند با چه چیزی روبرو هستند و چقدر می‌تواند زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. باید بدانند حتی در محیط خانه هم بین 12 تا 15 درصد از اشعه داخل می‌آید و اگر نزدیک پنجره‌ها باشند تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. آنها باید آموزش ببینند تا در بیرون از منزل حتما در سایه حرکت کنند و البته این نکته را فراموش نکنند که در سایه هم 50 درصد از اشعه به آنها میرسد؛ بنابراین لباس مناسب که قدرت تهویه و پوشش‌دهی داشته باشد به تن کنند، کلاه بگذارند و از عینک‌های uv و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند. نکاتی که تاکنون چندان جدی گرفته نشده و افراد بسیار کمی هستند که می‌دانند این اشعه با جسم و جان چه می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها