کد خبر: 624992
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۲۵:۵۰
| |

تکلیف به وزارت ارتباطات در لایحه حجاب: حمایت از پلتفرم‌های مروج حجاب!

کمیسیون قضایی مجلس در لایحه پیشنهادی حجاب، وزارت ارتباطات را مکلف کرده است تا از پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای مروج حجاب در فضای مجازی، حمایت کند. همچنین این وزارتخانه بایستی فضای مجازی ایمن برای خانواده‌ها فراهم نماید.

تکلیف به وزارت ارتباطات در لایحه حجاب: حمایت از پلتفرم‌های مروج حجاب!
کد خبر: 624992
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۲۵:۵۰

​لایحه عفاف و حجاب توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهایی شده و برای بررسی و تصویب، به هیئت‌رئیسه مجلس ارجاع داده شده است. در ماده 24 این لایحه تکالیفی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است.

به گزارش دیجیاتو، طبق این ماده، وزارت ارتباطات بایستی از کسب‌وکارها و پلتفرم‌های مروج حجاب حمایت کند. منظور از ترویج حجاب نیز ارائه محصولات و ملزومات حجاب مطابق با سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و ارائه فرهنگ عفاف و حجاب در فضای مجازی عنوان شده است.

دو بند دیگر از این ماده بسیار قابل تأمل هستند. کمیسیون قضایی مجلس در لایحه حجاب از وزارت ارتباطات خواسته است تا به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات براساس مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی تحت نظارت آن شورا، سرعت ببخشد.

همچنین درصورت تصویب این لایحه، وزارت ارتباطات وظیفه دارد که زمینه توسعه فضای ایمن، سالم و مفید خانواده‌محور را برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با رعایت فرهنگ عفاف و حجاب، فراهم کند.

از هر زاویه‌ای که به این دو تکلیف وزارت ارتباطات در لایحه حجاب و عفاف نگاه کنیم، خروجی جز اتفاقات مشابه برای فعال‌سازی اجباری SafeSearch موتورهای جستجو، انتظار نمی‌رود.

این سؤال مطرح است که آیا با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، قرار است دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت محدود شده تا از مشاهده الگوهای غیراسلامی جلوگیری شود؟ آیا «عیسی زارع‌پور» همانند دفاع از فعال‌سازی حالت ایمن گوگل که اعلام کرد این قابلیت به خواست خانواده‌ها بوده است، از قطع اینترنت هم با چنین بهانه‌هایی دفاع خواهد کرد؟

گفتنی است لایحه عفاف و حجاب پس از ارسال به هیئت‌رئیسه مجلس، برای بررسی و تصویب نهایی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت. طبق قوانین مجلس، هریک از مواد این قانون بایستی در صحن علنی مجلس به نظرخواهی نمایندگان گذاشته و درباره آن رأی‌گیری شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها