کد خبر: 624486
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

در هیچ زمینه‌ای عدالت در جامعه ما جاری نیست؛ حتی تبلیغ امور دینی!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در هیچ زمینه‌ای عدالت در جامعه ما جاری نیست. اگر عدالت وجود داشته باشد، مردم بدون آنکه نیازی به سروصداهای تبلیغاتی و هزینه کردن پول‌های گزاف باشد، به احکام دینی پای‌بندی نشان خواهند داد و خودشان مبلغ دین خواهند بود.

در هیچ زمینه‌ای عدالت در جامعه ما جاری نیست؛ حتی تبلیغ امور دینی!
کد خبر: 624486
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود از نحوه تبلیغات امور دینی از سوی حاکمان انتقاد کرد.

به گزارش جمهوری اسلامی، اشتباه بزرگی که متولیان امور دینی و حکومتی ما با همسان دانستن تبلیغات مادی و معنوی مرتکب می‌شوند، موجب بی‌اثر شدن اصل تبلیغ شده است. در مناسبت‌های مختلف، مهمانی خیابانی به راه می‌اندازیم، در کنار خیابان‌ها و معابر مشغول پذیرائی از عابرین با شربت و چای و میوه می‌شویم، پول زیادی برای توزیع و نصب اقلام تبلیغاتی هزینه می‌کنیم، بسته‌های کمک معیشتی تهیه می‌بینیم و به همراه فیلم و عکس آنها را توزیع می‌کنیم و البته خودمان را هم در این صدقه دادن‌ها مطرح می‌فرمائیم! مردم، اینها را می‌بینند و می‌بینند که چیزی عوض نمی‌شود و تغییر نمی‌کند. علت اینست که در هیچ زمینه‌ای عدالت در جامعه ما جاری نیست. اگر عدالت وجود داشته باشد، مردم بدون آنکه نیازی به سروصداهای تبلیغاتی و هزینه کردن پول‌های گزاف باشد، به احکام دینی پای‌بندی نشان خواهند داد و خودشان مبلغ دین خواهند بود.

این روزنامه افزوده است: اینکه از بودجه ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی متعلق به بیت‌المال اینهمه هزینه تبلیغات مذهبی کنیم و چنین وانمود نمائیم که در فلان مناسبت، یک وعده غذا به عده‌ای از مردم داده‌ایم و در همان حال خودمان در ناز و نعمت زندگی کنیم، نه‌تنها اعتقاد مردم به دین و مذهب را تقویت نمی‌کنیم بلکه آنها را به اساس دیانت و معنویت بدبین خواهیم کرد. اگر با مردم صادقانه رفتار کنیم، علاوه بر تقویت دین‌داری در جامعه، مردم خودشان برای تبلیغ دین هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند و علاوه بر آن، به دولت و حکمرانان نیز برای مدیریت بهتر کشور نیز کمک خواهند کرد. ایجاد عدالت و رفتار صادقانه با مردم، عمل صالح و کاربردی‌ترین تبلیغ است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها