کد خبر: 623971
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۰۹:۵۵:۲۴
| |

پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا؛ رگبار وخیزش گردوخاک در این استان‌ها

رضا صادقیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده در برخی استان‌ها، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی مناطق و کاهش کیفیت هوا خبر داد.

پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا؛ رگبار وخیزش گردوخاک در این استان‌ها
کد خبر: 623971
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۰۹:۵۵:۲۴

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: چهارشنبه(۴ مرداد) علاوه بر این نواحی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و پنجشنبه (۵مرداد) در بخش‌هایی از ارتفاعات شمال شرق سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی پنج روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.  

به گفته وی طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق به‌ویژه در منطقه زابل  جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود همچنین این شرایط طی سه روز آینده برای نوار غربی کشور انتظار می‌رود. 

ضیاییان گفت: از امروز تا پنجشنبه(۱ تا ۵ مرداد) دریای عمان و تنگه هرمز و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیمه شرقی خلیج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲ مرداد ) صاف، به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۳ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و اوایل شب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱ و ۲ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۴ و اردبیل با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها