کد خبر: 623269
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۲:۵۰:۰۱
| |

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران:

دانشجویان بی‌حجاب گفتند تحت‌فشار محیط کشف حجاب کردند/فمنیست‌‌ها بردگی را به جای آزادی جا زده‌اند/تفکرات دوبووار مبتذل و خلاف فطرت انسانی است

رئیس دانشگاه تهران گفت: معدود دانشجویانی که در زمینه حجاب مراقبت لازم را انجام نمی‌دادند، گفتند «تحت فشار محیط جامعه هستیم» بنابراین بخشی از این افراد، نه از سر لجاجت بلکه بخاطر جو زدگی دچار سستی و اهمال در زمینه حجاب شده‌اند.

دانشجویان بی‌حجاب گفتند تحت‌فشار محیط کشف حجاب کردند/فمنیست‌‌ها بردگی را به جای آزادی جا زده‌اند/تفکرات دوبووار مبتذل و خلاف فطرت انسانی است
کد خبر: 623269
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۲:۵۰:۰۱

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست سراسری مشاوران امور بانوان و خانواده روسای دانشگاه‌ها سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، بخش‌های مهم اظهارات او را در ادامه می‌خوانید:

 

  • عموماً یک مشکلی که در مبحث رعایت حجاب و پوشش مناسب در جامعه داریم، این است که بخشی از زنان و دختران که اهتمامی به رعایت حجاب مناسب ندارند، بعضاً جو زده شده‌اند.
  • معدود دانشجویانی که در زمینه حجاب مراقبت لازم را انجام نمی‌دادند، گفتند «تحت فشار محیط جامعه هستیم» بنابراین بخشی از این افراد، نه از سر لجاجت بلکه بخاطر جو زدگی دچار سستی و اهمال در زمینه حجاب شده‌اند. 
  • «دو بووار» یک دوجنس‌گرا و بجای همسر، شریک زندگی‌اش «ژان پل سارتر» است که البته همزمان چند شریک دیگر زندگی داشت. وی هیچ وقت از خانواده یاد نمی‌کند. او نهاد ازدواج و خانواده را نفی می‌کند و از خانواده به عنوان فحشای عمومی و عامل بدبختی زنان یاد کرده و اصولا ازدواج و تشکیل خانواده را بردگی می‌داند. این فرد نمونه‌ای از الگوی نقش و تفکرات فمینیستی است. 
  • آیا حیف نیست که با وجود الگوهای شاخصی که در اسلام وجود دارد، این نوع افراد که رفتارشان مبتنی بر ابتذال اخلاقی و تفکراتشان بر مبنای فشار بر زنان در انجام رفتارهایی خلاف فطرت و خواسته باطنی آن‌هاست، الگوی دختران و زنان ایرانی باشند؟
  • فمینیست‌ها با وجود این پیشینه اخلاقی و تفکر استبدادی که در زمینه تئوریزه کردن مسائل زنان دارند، توانسته‌اند تفکراتی که عین بردگی زنان است را به جای آزادی زنان جا بزنند، این در حالی است که حامیان و دنباله‌روان آن‌ها نیز اصلا نمی‌دانند که مبنای این تفکر، اجبار و تحمیل است؛ بلکه برخی فکر می‌کنند که تفکرات آن‌ها عین آزادی است. اینگونه افرادی که فریب فمینیست‌ها را می‌خورند، عمدتا نه از عقبه فکری نگاه و رویکرد فمینیسم مطلع هستند و نه مبانی اسلام عزیز را می‌شناسند. 
  • اگر غربی‌ها یک قرن است به این جمع‌بندی رسیده‌اند که به بحث زن، جایگاه زن و رأی زن توجه کنند، پیامبر گرامی اسلام (ص)، قرن‌ها پیش رای و دیدگاه زنان را به رسمیت شناخت و واقعه غدیر خم، زنان را به بیعت با امیرمؤمنان امام علی علیه‌السلام دعوت کردند. این حرکت نمادین پیامبر اکرم (ص) که زنان در پشت پرده دست در درون ظرف آب گذاشتند و این سو نیز امام علی علیه‌السلام دست در همان ظرف آب فرو برد، پیام روشنی را به همه ما منتقل می‌کند. 
  • باید زنان با جهاد فرهنگی خود در مقابل جریان بی‌بندوباری که در قالب مکتب دروغین، کاذب و جعلی فمینیستی مطرح می‌شود، بایستند و اجازه ندهند و با این فعالیت‌های غبارگونه کنونی، جریان اصیل و ماندگار زن مسلمان غبارآلود شود و از دسترس دخترانمان بویژه قشر دانشجو و دانشگاهی خارج شود. 
  • در مواجهه با تبلیغ برابری زن و مرد توسط فمینیست‌ها خیلی جو زده و موج زده نشویم. اگر با مبناهای اسلامی و با عنایت به آنچه که در علم مدیریت منابع انسانی به ما آموخته شده است، جلو برویم، دچار افراط و تفریط نخواهیم شد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها