کد خبر: 622939
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

دو فوریت تشکیل وزارت بازرگانی رای آورد

وداع با میراث احمدی‌نژاد؛ شمارش معکوس برای تولد وزارتخانه جدید

لایحه تشکیل دوباره وزارت بازرگانی پس از 12 سال در مجلس شورای اسلامی رای آورد.

وداع با میراث احمدی‌نژاد؛ شمارش معکوس برای تولد وزارتخانه جدید
کد خبر: 622939
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۶:۱۵:۰۰

با رای نمایندگان مجلس به دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، تولد این وزارتخانه از پس دوازده سال دوباره در دستور کار قرار خواهد گرفت. به بیان دیگر شمارش معکوس برای تشکیل یک وزارتخانه جدید در ساختار دولت ایران آغاز شد .

به گزارش خبرآنلاین، در جریان بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، با کلیات این لایحه با ۱۲۹ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

حسین گودرزی در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص لایحه مذکور خطاب به نمایندگان گفت: شما بیش از هر کسی واقف هستید که اهداف این ادغام (وزارت بازرگانی در وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی) محقق نشده و این کاملا آشکار است. در حوزه توزیع اقلام اساسی، برنج، گوشت، مرغ، افزایش قیمت لوازم خانگی مشکلاتی وجود دارد که نشان دهنده وجود اخلال در نظام توزیع است.

نزدیک ۱۵ سال از کشورهای همسایه عقب مانده‌‎ایم/ جهان در آستانه انقلاب دیجیتالی است؛ ایران به فکر فیلترینگ

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت های دوازدهم و سیزدهمی که این قانون ادغام را اجرایی کردند، خواهان احیای وزارت بازرگانی بودند، عنوان کرد: باید به نظر افرادی که در میدان حضور دارند، توجه کنیم. دولت‌ها احساس می‌کنند با چنین ادغامی نمی‌توانند کارها را پیش برده و بازار را مدیریت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی که در کمیسیون اجتماعی مجلس با همراهی دولت و پیشنهادات نمایندگان نهایی شده، یک وزارتخانه کامل شامل بخش تجارت داخلی، تجارت خارجی و بخش‌های مطالعاتی است و می‌تواند مشکلات نظام توزیع را حل کند، تاکید کرد: در این لایحه ساختارهای تجزیه شده احیا می‌شوند و ساختارسازی جدیدی که خلاف برنامه ششم توسعه است صورت نمی‌گیرد و ساختارهای ادغام شده در وزارتخانه‌های دیگر به حالت قبل باز می‌گردند و این امر در لایحه تصریح شده است.

گودرزی تاکید کرد: ضرورت انسجام و تمرکز و سیاستگذاری حوزه بازرگانی به عنوان یک اصل و اجرای نظام توزیع و تجارت خارجی و مسائل نظیر این باعث شده هر دو دولت که قانون ادغام را اجرایی کردند، خواهان تشکیل وزارت بازرگانی باشند و ما باید به نظر دولت و دستگاه اجرایی توجه کنیم. هم اکنون فرمانداران و استانداران شبانه روز در حال توزیع مرغ و اقلام اساسی هستند و این امر نشان دهنده برهم خوردن نظام توزیع است که باید از این سیاست اشتباه برگشته و آن را اصلاح کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها