کد خبر: 622863
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۲۰:۴۰:۳۴
| |

کنایه روزنامه جوان به دولت:

به جای اعلام کاهشی نرخ بیکاری سری به بازار بزنید تا واقعیت را ببینید

روزنامه جوان نوشت: انتظار می‌رود دولت صرفاً به آمار دادن و اعلام کاهش نرخ بیکاری به زیر 9درصد بسنده نکند و سری هم به سطح بازار بزند تا بداند آنچه را احتمالاً نمی‌داند.

به جای اعلام کاهشی نرخ بیکاری سری به بازار بزنید تا واقعیت را ببینید
کد خبر: 622863
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۲۰:۴۰:۳۴

روزنامه جوان گزارشی از وضعیت ناگوار بازار کسب‌‌وکار دارد و به دولت کنایه زده که به جای اعلام کاهشی نرخ بیکاری، سری به سطح بازار بزند تا واقعیت را درک کند.

به گزارش جوان، اگر نگاهی به خیابان‌های تهران بیندازیم، متوجه می‌شویم مرتب مغازه‌ها با هزینه‌های زیاد تغییر شغل می‌دهند، اما آنچه نمی‌بینیم از آنچه دیده می‌شود، مهم‌تر است. لابد چک‌های برگشتی، و هزینه‌های سنگین اجاره، مالیات و شارژ مانع ادامه فعالیت صاحبان این مغازه‌ها شده است و ترجیح داده‌اند، تغییر شغل دهند. اخیراً نیز گره کور برق، به خاموشی کسب‌وکارها مخصوصاً در پاساژها کمک کرده است، چه آنکه گرمای طاقت‌فرسا، طاقت مشتریان را برای حضور در فلان مغازه و انتخاب فلان جنس مورد نظر به طاق زده است و عطای خرید را به لقایش بخشیده‌اند. شوربختانه به همان اندازه که اداره برق در مصرف برق سختگیری می‌کند، اداره بیمه و شهرداری سختگیری دارند و اجازه نمی‌دهند نفسی که ممد حیات است، مفرح ذات هم باشد!

این روزنامه افزوده است: به نظر می‌رسد مرکز خاموش کسب‌وکارها زیاد مورد توجه دست‌اندرکاران قرار نگرفته است و ظاهراً از آنچه در زیر پوست شهر می‌گذرد، اطلاعی ندارند. انتظار می‌رود دولت صرفاً به آمار دادن و اعلام کاهش نرخ بیکاری به زیر 9درصد بسنده نکند و سری هم به سطح بازار بزند تا بداند آنچه را احتمالاً نمی‌داند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها